Program L-39NG má první zákazníky

21.6.2015

Zleva Jared Isaacman (CEO Draken a Black Diamond), Matt Huff ( Business Development Williams International), Roman Planička (CEO LOM) a Ladislav Šimek (CEO Aero). Foto: Jakub Fojtík
Zleva Jared Isaacman (CEO Draken a Black Diamond), Matt Huff ( Business Development Williams International), Roman Planička (CEO LOM) a Ladislav Šimek (CEO Aero). Foto: Jakub Fojtík

AERO Vodochody AEROSPACE na leteckém veletrhu v Paříži představilo první zákazníky programu L-39.

Vývoj L-39NG, nové generace legendárního cvičného letounu Albatros, vstoupil do další fáze. AERO Vodochody AEROSPACE na leteckém veletrhu v Paříži oznámilo, že úspěšně proběhla zástavba nového moderního proudového motoru do draku stávajících L-39, a představilo první zákazníky programu.

Prvním zákazníkem se stane česká státní společnost LOM PRAHA s.p., která zajišťuje výcvik pilotů Armády České republiky. LOM PRAHA provozuje sedm letounů L-39, které získají nejen nový motor Williams International FJ44-4M, ale rovněž i avioniku z projektu L-39NG. Prezident Aera Ladislav Šimek potvrzuje, že: „LOM PRAHA je velmi perspektivním zákazníkem, neboť jím provozované centrum leteckého výcviku zabezpečuje vysoce kvalitní komplexní výcvikové služby nejen pro českou armádu, ale i pro celou řadu zahraničních zákazníků, a představuje jednu z předních komerčních výcvikových organizací v Evropě.“ Dle generálního ředitele LOM Romana Planičky znamená modernizace letounů do standardu NG „zásadní zvýšení úrovně centra leteckého výcviku, které bude schopné nabízet proudový výcvik výrazně rozšířené skupině uživatelů, neboť avionika L-39NG je koncipována tak, aby umožňovala snadný přechod na moderní stíhací letouny.” LOM PRAHA rovněž získal opci na pořízení nových L-39NG jako perspektivní náhrady či rozšíření flotily stávajících L-39.

 p1440402_web.jpg

Aero také dostalo Letter of Intent na úpravy L-39 od dvou špičkových leteckých akrobatických týmů. Breitling Jet Team a Black Diamond Jet Team mají zájem o remotorizaci svých stávajících letounů. Black Diamond Jet Team, který má zájem o upgrade šesti letounů, je divizí společnosti Draken International, se kterou Aero vloni na Air Show ve Farnborough uzavřelo dohodu o širší spolupráci, v rámci níž se Draken International stal výhradním zástupcem programu L-39NG v Severní a Jižní Americe. 

Aero rovněž oznámilo podpis MoU se společností VR Group, která se pro program L-39NG stane hlavním dodavatelem simulačních technologií. Součástí dohody je nejen dodávka čtyřstupňového výcvikového simulačního systému umožňujícího výrazně zefektivnit výcvik, ale i datové propojení zákaznických simulačních center s Taktickým simulačním centrem (TSC) LOM PRAHA s.p. v Pardubicích. Dle Ladislava Šimka „uživatelé poprvé získají nejen simulátor k výcviku obsluhy letounu, ale současně i schopnost taktického výcviku a členství v L-39 Users group. Jde o zcela revoluční zvýšení efektivity výcviku a připravenosti vzdušných sil, které pomůže našim zákazníkům snížit počet hodin strávených ve výcviku na provozně drahých nadzvukových letounech, neboť taktické úkoly bude možné cvičit na simulátoru L-39NG proti “neznámému nepříteli“ v Taktickém simulačním centru.“

L-39NG je projekt nového vysoce efektivního cvičného letounu, který bude díky pokročilé avionice schopen ve výcvikové osnově zastávat roli základního, pokračovacího i LIFT výcvikového letounu. L-39NG vychází z aerodynamického konceptu stávajících L-39, avšak je vyroben za použití nových technologií a obsahuje moderní systémy. Díky jednomotorové koncepci, plně implementované údržbě podle stavu (včetně full servis konceptu „support by the hour” pro vybrané komponenty jako například motor) a vysoké modernosti použitých komponent nabízí uživatelům bezprecedentní efektivitu spolu s minimálními nároky na údržbu. Projekt L-39NG je rozdělen do dvou fází, přičemž v první Aero nabízí uživatelům L-39 instalaci nového motoru a volitelně též avioniky z projektu L-39NG do stávající rodiny letounů L-39. Zákazníci díky tomu mohou již dnes zásadně snížit údržbové náklady, zvýšit letuschopnost a bezpečnost stávajících letadel a připravit se postupně na provoz L-39NG. Druhá fáze počítá s dodávkou L-39NG z novovýroby, pro něž půjde použít komponenty z první fáze. Prototyp remotorizovaného letounu-demonstrátoru L-39 s motorem Williams FJ44-4M bude poprvé předveden v závěru roku 2015.

Flying Revue > Aktuality > Vojenské letectví > Program L-39NG má první zákazníky
.

CIDNA 2019: 2. etapa


» Start 19. 9. z LKKT (» první etapa)

Triko CFRNA/CIDNA:


  Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

Časopis FR 5/2019

 

Soutěž:

Novinka:

Kalendárium:

Dne 18.09.1928 se stalo...
18.09.1928
Německá dopravní vzducholoď LZ 127 Graf Zeppelin uskutečnila svůj první let. Během devíti let hladkého provozu provedla 590 letů, urazila přes půldruhého milionu kilometrů, přepravila 34 000 cestujících a 78 tun pošty.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345