RBAR Ascot - Češi se smíšenými pocity

15.8.2016

RBAR Ascot - Češi se smíšenými pocity

Po nadějné kvalifikaci odjíždí naši piloti z Británie nakonec se smíšenými pocity. Martin Šonka si po skvělé kvalifikaci veze z Ascotu body za páté místo, Petra Kopfsteina zastavila diskvalifikace poté, co skvěle zaletěl první kolo.

Závod v britském Ascotu otevřel o tomto víkendu druhou polovinu letošního šampionátu Red Bull Air Race. Po výborném výkonu v sobotní kvalifikaci, kdy skončil druhý těsně za Mathiasem Doldererem, měl Martin Šonka zaděláno na dobrý výsledek i v závodě. Nakonec se ale těsně neprotlačil do finálové čtyřky a v Ascotu skončil pátý. V celkovém pořadí zůstává nadále na osmé příčce. Dobře zaletěl v kvalifikaci i Petr Kopfstein, kterému patřila výborná devátá příčka. Velmi rychlý byl i v prvním závodním kole a postoupil by coby "lucky looser". Jenže následně byl společně i s kanadským pilotem Pete McLeodem diskvalifikován za za porušení pravidla o maximálních povolených otáčkách motoru.

Martin Šonka na trati.Zoom gallery
Martin Šonka na trati.


Martin Šonka měl závod skvěle rozjetý, hned v prvním závodním letu ale přišla chyba, která ho pravděpodobně stála stupně vítězů. "Bohužel je to tak. Sice jsem i přes dvouvteřinovou penalizaci postoupil dál mezi osmičku nejlepších, jenže s nejpomalejším časem a tím pádem byl naším dalším soupeřem Němec Dolderer." Právě Dolderer Šonku porazil o desetinu v kvalifikaci a v prvním kole závodu zaletěl dokonce traťový rekord.

"Věděli jsme, že budu muset letět na hraně a tím ho trochu dostat pod tlak. Ten let jsem si užil a povedl se mi, jenže i když to byl zatím nejrychlejší čas v osmičce, na postup to nestačilo." ličil smutně Šonka. Dolderer totiž sednul do letadla a znovu vylepšil traťový rekord. Ani druhý nejrychlejší čas kola tak Šonku do bojů o stupně vítězů neposunul a stačil alespoň na páté místo, které znamená šest bodů do celkového pořadí.

"Za body jsme rádi, spokojení však rozhodně nejsme. Je to sice lepší než diskvalifikace v Budapešti, na druhou stranu stupně vítězů to nejsou. Víme, že na ně máme, zatím nám ale chybí konzistence, abychom se na ně dostávali pravidelněji a ne jednou za čas. Stále tam jsou chyby, které nás stojí lepší výsledky. Bereme to jako povzbuzení do zbytku sezóny. Ve hře je ještě spousta bodů," uzavírá závod v Ascotu Šonka.

Petr Kopfstein před startem k nedělnímu závodu.Zoom gallery
Petr Kopfstein před startem k nedělnímu závodu.


Petr Kopfstein zrychloval celý závodní víkend. V prvním kole závodu sice prohrál s Francouzem Ivanoffem, ale zaletěl velmi rychlý čas a jako lucky looser postupoval dál. Po skončení prvního kola však do výsledků zasáhla technická komise, které při rozboru telemetrických dat z prvního kola zjistila, že jak Per Kopfstein, tak Kanaďan Pete McLeod porušili pravidla tím, že otáčky jejich motorů překročily povolenou hranici 2950 ot/min. V obou případech došlo k porušení pravidel v souvislosti s tzv. „pevným startem“, který série RBAR poprvé vyzkoušela na ostro právě v Ascotu. Není bez zajímavosti, že obavy z obdobných problémů měli piloti již před zahájením závodního víkendu. 

Matt Hall slaví své vítězství společně s druhým Matthiasem Doldererem a třetím Hannesem Archem. Zoom gallery
Matt Hall slaví své vítězství společně s druhým Matthiasem Doldererem a třetím Hannesem Archem.

Jen díky tomu tak nakonec postoupil dál Rakušan Arch, který to pak dotáhl až na stupně vítězů, ač během celého závodu předvedl pouze jeden vítězný let. Vítězství si z Ascotu veze domů Australan Matt Hall, druhý skončil Němec Dolderer. 


Další závod letošního šampionátu hostí poprvé od roku 2010 německý Lauzitsring, kde se poletí 3. a 4. září. V letošní sezoně jde o další závod dobře dostupný české fanoušky. Cesta autem z Prahy na okruh totiž zabere zhruba pouhé dvě a půl hodiny.

Michal Beran

Foto: Red Bull Content Pool

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Aktuality > Všeobecné letectví > RBAR Ascot - Češi se smíšenými pocity
.

CIDNA 2019: 2. etapa


» 19. 9. LKKT-LFGC (první etapa zde)

Triko CFRNA/CIDNA:


  Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

Časopis FR 5/2019

 

Soutěž:

Novinka:

Staňte se pilotem:

Kalendárium:

Dne 23.09.1913 se stalo...
23.09.1913
Roland Garros provedl první přelet Středozemního moře. Trasu z Saint-Raphaelu do Bizerty dlouhou 729 km proletěl za 7 hodin a 53 minut.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Trcaker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345