USS Midway, San Diego

21.12.2014

Zvednutý palec pilota, nezaměnitelné gesto shootera a další Tomcat burácí po letové palubě vpřed. Tak nějak to vypadalo v slavném Top Gunu. Na aktivní letadlovou loď se asi nikdo z nás nepodívá. A tak tou nejlepší možnou alternativou je navštívit USS Midway.

Zachovaných letadlových lodí je na území Spojených států hned několik. Zájemce o letectví si však určitě vybere pouze buď USS Intrepid, či USS Midway. Zatímco Intrepid je zakotven na řece Hudson v New Yorku, za letadlovou lodí Midway se musíme vydat až na západní pobřeží Spojených států, konkrétně do San Diega. A protože Intrepid s jeho poněkud nesourodou kolekcí leteckých exponátů jsem již navštívil, při letošní cestě do USA padla volba přirozeně na jeho větší sestřenku Midway.

Broadway Pier, San Diego

Přesně na téhle adrese Midway najdeme. A řekněme si, že tento majestátní kolos nejde skutečně minout. Nástavby ostrova a radarové stožáry se tyčí do výše několikapatrového domu, a tak se srdce budoucího návštěvníka rozbuší určitě dříve, než stane těsně u zakotvené lodi. Pak však její velikost vynikne o to více. Midway zakotvila u mola v San Diegu 10. ledna 2004 a návštěvníkům se poprvé otevřela 7. června téhož roku. Od tohoto data se sbírky muzea neustále rozšiřovaly a nyní dokáže uspokojit jak zájemce o letadlovou loď jako takovou, tak i fanoušky námořních letadel. Ta jsou z velké části umístěna na letové palubě.

Hangárová paluba

Poté co se návštěvník dostatečně pokochá pohledem na majestátní kolos ze břehu, je čas se nalodit. Vlastní prohlídka lodi začíná na hangárové palubě, tedy tam, kde jsou během plavby letadla uskladněna, popřípadě kde se provádí jejich údržba a opravy. I tady je velmi snadné nechat se ohromit obrovskými rozměry prostoru, kde se právě nacházíte. Prvním leteckým exponátem je zde cvičný letoun North American SNJ, námořní varianta proslulého druhoválečného Texana. Ostatně právě tady na hangárové palubě se nacházejí i další dva stroje, reprezentující v muzeu americké námořní letouny z druhé světové války, střemhlavý bombardér Douglas SBD Dauntless a torpédový bombardér Grumman TBM Avenger (vyrobený v tomto případě v továrnách koncernu General Motors, proto označení TBM). V budoucnu by měla být sbírka druhoválečných veteránů rozšířena o další stroje, z nichž prvním bude pravděpodobně stíhací Grumman FM-2 Wildcat. Na hangárové palubě je toho však k vidění podstatně více. Pokud vládnete některým ze světových jazyků, můžete využít služeb audio průvodce. Pamatováno je rovněž na návštěvníky upoutané na vozík, či s jinak sníženou pohyblivostí. V přední části paluby, nedaleko od počátku prohlídkové trasy, je pro ně připravena video prohlídka těch částí lodi, které jsou pro ně nedostupné. Pokud vás během prohlídky rozbolely nohy, na samé zádi hangárové paluby najdete kavárnu a poblíž i toalety. Pokud jste se dostatečně pokochali exponáty na hangárové palubě, nezbývá něž rozhodnout, kam se vydat nyní. Většina zájemců o letectví pravděpodobně zamíří po schodech na letovou palubu, přestože prohlídková trasa vede nejprve hluboko do podpalubí lodi.

.
 

CIDNA 2019: Už brzy!

FR 3/2019:

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Exkurze s FR:

Databáze letišť 2019:


» Klasická dtb  » Kompl. dtb  » EN edition

Učebnice pilota 2019:

Aplikace VFR Comm.:


           Kapitola zdarma - test it! »

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Kalendárium:

Dne 16.06.1909 se stalo...
16.06.1909
Poprvé v historii došlo ke komerčnímu prodeji létajícího aparátu. Glenn Curtiss prodal jeden ze svých letounů zájemci za 5000 dolarů.
zavřít

Představujeme:


                 » Letiště Plasy (LKPS) 

Předplatné:

..
12345

Knihy FR:

..
123

Inzerce: 

..
12345

Letecká videa FR:

Legendy čs. letectví:

Práce v letectví:

Inzerce

Reklama

Naši partneři:

..
12345