Modernizovaný ruský bitevní vrtulník Mi-28NM má za sebou první let

27.10.2016

Úspěšný první testovací let absolvoval tento týden nedaleko Moskvy prototyp modernizovaného ruského bojového vrtulníku Mi-28NM „Noční lovec“.

Prototyp modernizovaného ruského vrtulníku Mi-28NM. Foto: Alexsey, Russianplanes.netZoom gallery
Prototyp modernizovaného ruského vrtulníku Mi-28NM. Foto: Alexsey, Russianplanes.net

K letovým testům prototyp vzlétl 13. října 2016 z Moskevského vrtulníkového závodu M. L. Mila, součásti holdingu Ruské vrtulníky (Вертолёты Pоссии, Russian Helicopters). V průběhu testů prověřili letci, jak fungují řídící systémy a motory a vyzkoušeli počínání stroje ve vzduchu.

Vrtulník má nové motory VK-2500P-01/PS. Spolu s modernizovanými listy rotoru z kompozitových materiálů umožňují dosáhnout stroji vyšší rychlosti než tomu bylo u předchozí generace (až 340 km/h). Díky kompozitovým materiálům vrtulník může úspěšně dokončit let i po zasažení listů střelami ráže 20-30 mm.

Mi-28NM (kód NATO: Havoc) má také nový navigační systém, výzvědný systém, novou optiku a nový systém řízení, který umožní „slepé" přistání. Podle výrobce bude vrtulník „prakticky nemožné odvléci od kurzu, dokonce i pokud úplně „zhasnou“ jeho navigační systémy Glonass/GPS.“ Řízení je zdvojené, přední kabina vrtulníku dostala druhou sadu ovládacích prvků. 

Vrtulník Mi-28NM má nový laserový systém navádění pro řízené zbraně od rjazaňské společnosti GPRZ. „Od předcházejících analogů se liší celou řadou zlepšených technických parametrů v souladu s požadavky technického úkolu a také maximálním řešením problémů nahrazení importu," řekl ředitel GPRZ Pavel Budagov. Modernizované zbraně lze použít i v noci. Naváděné protitankové rakety Ataka mají delší dostřel - místo dosavadních šesti nyní doletí na vzdálenost 8 km.

360° radar nové generace dokáže skenovat vzdušný prostor v několika vlnových pásmech. "Zpracovává data v několika kanálech současně, což zvýšilo přesnost zaměření cíle a překážkou parametrů," řekl Budagov. 

Generální ředitel společnosti Ruské vrtulníky Alexandr Michejev řekl: "Modernizovaný Mi-28NM je vysoce účinný bojový vrtulník, který je schopen provádět širokou škálu úkolů, od leteckého průzkumu po likvidaci pozemních a vzdušných cílů.“

Výroba by se měla po dokončení všech testů rozběhnout v roce 2017. Podle vrchního velitele ruského letectva generálplukovníka Viktora Bondareva by měl být vrtulník zařazen do výzbroje ruské armády nejpozději v roce 2018. „Mi-28NM už bude, alespoň si myslím, koncem roku 2017 nebo v roce 2018 zařazen do výzbroje", řekl Bondarev. A možná nejen ruské armády - zájem už podle serveru Ruaviation.com projevil Alžír. 

Jan Dvořák

Zdroj: Airforce-technology.com, Russianhelicopters.aero, Sputniknews.com, Ruaviation.com

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Aktuality > Vojenské letectví > Modernizovaný ruský bitevní vrtulník Mi-28NM má za sebou první let
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

<1 2 34 5 6 7 8 9 10 >
 
 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

<1 2 34 5 6 7 8 9 10 >
 
 
.

         Máme pro vás »

FR 1/2020: Už máte?



FR 1/2020: Videoupoutávka

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

PilotShop.cz:

Konference:

Předplatné jako dárek:

Předplatné:

..
12345

Drony a my:


Létejte s vaším dronem bezpečně

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 22.02.1912 se stalo...
22.02.1912
Jules Védrines překonal v Pau s jednoplošníkem Deperdussin jako první pilot rychlost 100 mil za hodinu (161 km/h).
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345