Alpy z nebe 2: Z Innsbrucku do Bernských Alp

18.1.2019

Alpy z nebe 2      Ve druhém letovém dnu miniexpedice Alpy 2015 jsme se po rozpuštění mlhy nad Innsbruckem vydali směr Brennerský průsmyk, Bernské Alpy a letiště Sion. Počasí nám během letu přálo, takže záběry hor jsou plné slunce. Podívejte se. 


Alpy 2015, den 2

Letiště v Innsbrucku má pro piloty všeobecného letectví zvláštní vchod, security i kancelář a pro letadla svoji stojánku, což je příjemné. Méně příjemná při našem odletu ale byla mlha, která na letišti seděla až asi do půl druhé odpoledne. Museli jsme tedy trpělivě čekat, dokud nám řídící nepotvrdil, že letiště je již otevřené i pro VFR provoz.

Zoom gallery

Z Innsbrucku jsme letěli nejdříve nad Brenner Pass a pak dál na západ. Cestou jsme filmovali a fotili lyžařská střediska, hory i ledovce. Do švýcarského prostoru jsme vstoupili u města Chur a dále jsme pokračovali údolím Rýna přes úchvatné Bernské Alpy až na letiště Sion, které leží nedaleko Ženevského jezera. Kamery pod křídly vydrží jen asi 2 hodiny 15 minut, a tak na videu už přistání není zachycené. Věříme, ale že úchvatné pohledy na Alpy vám to vynahradí.

» Další díly videosérie Alpy z nebe můžete sledovat zde.

Aplikace VFR Communication
”fr_int”

Lety do zahraničí vám usnadní online studijní aplikace VFR Communication. Na trhu podobnou nenajdete.

»» O aplikaci
»» Proč aplikace
»» Jak s aplikací pracovat
»» Zkušební kapitola Poloha letounu
»» Chci aplikaci koupit
»» Videoprezentace aplikace
»» Prezentace aplikace (power point)
»» Vše na jednom místě.

A ještě jednou k počasí. V Alpách je nezbytné mu věnovat zvýšenou pozornost. Ve výškách kolem
9 500 – 12 500 stop, v nichž nad horami letíme, je teplota obvykle o nějakých 10 - 15 stupňů nižší než ve výšce 3 500 – 5 500 stop, na kterou jsme zvyklí. Počasí je tu celkově drsnější než třeba nad většinou území Česka, navíc se tu kvůli vysokým štítům a členitosti terénu nepříznivým podmínkám špatně vyhýbá.

» Víte, že... od března 2017 čeští piloti ultralehkých letadel už nemusí žádat o povolení ke vstupu do rakouského vzdušného prostoru, nýbrž stačí při splnění těchto podmínek podat letový plán? 

Počkat si tedy při plánování letu do Alp na trvalejší tlakovou výši, která dobré počasí několik dní udrží, se vyplatí. Nám v únoru 2015 skvělé počasí vydrželo tři dny, a tak se s námi můžete radovat z úžasných pohledů na tyhle evropské velehory.

Nad Alpy jsme vyrazili na několikadenní cestu celkem dvakrát - poprvé v roce 2015, to bylo v zimním období, poté ještě v roce 2017, což byla pro změnu letní mise. Videa z obou cest vám nabídneme v tomto seriálu Alpy z nebe. Na letadle jsme měli umístěné dvě venkovní videokamery, jejichž záběry jsme doplňovali fotkami a videi ze dvou ručních kamer. 

-fr-

logo_fr_transp.jpg

tgzhujop-min.jpg

 

Flying Revue > Letecká videa > Alpy > Alpy z nebe 2: Z Innsbrucku do Bernských Alp
.

Líbí se Vám Flying Revue?

Podpořte nás na Facebooku:

Přečtěte si FR 1/2019:

e-Shop FR:

Dárkové balíčky:

Aplikace VFR Communication:

Živě z dráhy 06/24:

Kalendárium:

Dne 21.02.1952 se stalo...
21.02.1952
První vzlet experimentálního letounu Saab 210, na kterém konstruktéři ověřovali aerodynamickou koncepci budoucího stíhacího stroje Saab J35 Draken.
zavřít

Představujeme:


             Letiště Přerov (LKPO) »

Předplatné:

..
1234

Knihy FR:

..
1234

Inzerce: 

..
12345

Letecká videa FR:

Legendy čs. letectví:

Práce v letectví:

Inzerce

Reklama

Naši partneři:

..
12345