Beta opět poletí III.díl

4.3.2021

Vážení čtenáři,

zde je další pravidelná měsíční zpráva o vývoji projektu “Beta opět poletí”.

 beta_b.jpg

Dnes bych začal asi tím hlavním, a to je stav financí, který se od minulé informace ze dne 11.1., zvýšil o dobrých 140.000 Kč s tím, že k dnešnímu dni je vybráno něco těsně nad 250.000 Kč. Konkrétní stav je možné vidět na, k tomuto účelu založeném transparentním účtu vedeném u ČSOB.

Horní strana křídla s překližkou
Horní strana křídla s překližkou

Jak jste mnozí z vás jistě zjistili, stavba letadla Beta Minor-Be 50 je od ledna tohoto roku, pravidelně komentována vedoucím projektu panem Petrem Rautnerem a to na příslušném FB účtu, s tím, že k dnešnímu dni dále ještě zasílá, na více jak 250 emailových adres, pravidelné informace o průběhu stavby, stavu financí, nových dárcích a celkovém dění kolem tohoto projektu.

banner_kryty_mobilu_clanek.jpg

Mnohdy je to opravdu zajímavé čtení, ze kterého si můžete udělat vlastní představu, co taková stavba letadla vlastně obnáší. Zde uvádím jen malý výňatek z poslední, deváté aktuality:

Přispíváte na Betu, posíláte fotky, povzbuzujete, nabízíte rady a ptáte se. Jsem rád za všechno. Jedna z otázek byla na co bude konto s vašimi příspěvky použito. Začnu s tím, že Beta byla a bude pojištěna na poměrně značnou částku. Navíc každý z naší skupiny 8 pilotů se musí pojistit proti blbosti. Tedy musí mít Pojištění odpovědnosti pilota.  

V původním  dopise o projektu Beta opět poletí“ jsme uvedli tuto informaci.

Bohužel i po uhrazení škody pojišťovnou ve výši 1 980 000 Kč (souhrnné plnění obou výše uvedených pojistek) nám stále na dokončení oprav chybí zhruba 1 200 000 Kč. Pro představu a transparentnost uvádíme hlavní body našeho rozpočtu:

banner_do_clanku_fr_special_b_meteo.jpg

Dokončení opravy draku (hlavní konstrukce letadla) 550 000 Kč

Generální oprava motoru 480 000 Kč

Zálet, poplatky Úřadu pro civilní letectví, pojistka 170 000 Kč”

Přepážky trupu
Přepážky trupu

Sami vidíte, že takový projekt není žádná legrace a vyžaduje plné nasazení celého týmu a zvládnutí několika odborností. Když dnes zavolám Petrovi, co dělá a co je nového, tak většinou dostanu obligátní odpověď “zrovna betuju”, což vypadá, v rámci tohoto projektu, i na vznik nového slovesa pro slovník českého pravopisu.

 Křídla po potahu horní části
Křídla po potahu horní části

Protože nechci dublovat Petrovi pravidelné zprávy o průběhu stavby Bety, omezím se zde jen na zveřejnění pár fotografií, které by vám měli dát představu o pokročilosti stavby. 

V neposlední řadě bych vás chtěl informovat rovněž o tom, že dne 23.2.2021, předal předseda Českého Svazu Letectví Václav Vašek za přítomnosti i mé maličkosti, vedoucímu projektu panu Petru Rautnerovi dokument svědčící o udělení Záštity nad projektem “Beta opět poletí”. Udělení této záštity je další významný zdroj propagace projektu “Beta opět poletí”, který by měl napomoci k další propagaci celého projektu a tím pádem i k zajištění dalších finančních prostředků nutných pro úspěšné dokončení stavby letounu Beta Minor-Be 55.

e24d7817-c982-490c-aff1-094da9f9f23b.jpg

ssl.jpg

Jakékoliv dotazy k tomuto projektu, je možné směřovat na jeho vedoucího pana Ing. Petra Rautnera : tel.: 728 986 220 nebo email: 

kniha_eozn.jpg

Flying Revue > Články > Historie letectví > Beta opět poletí III.díl
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Pokus o vytrvalostní REKORD:

Speciály:

..
12

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 


SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 05.10.1907 se stalo...
05.10.1907
Nulli Secundus (British Army Dirigible No 1), první britská vzducholoď poháněná motorem, uskutečnila let z Farnborough do Londýna za 3 hodiny a 25 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »