Consolidated Privateer znovu ve vzduchu

6.3.2015

Foto: GossHawk Unlimited
Foto: GossHawk Unlimited

Jediný v současné době letuschopný PB4Y-2 Privateer (N2871G) absolvoval po devíti měsících oprav první let a v létě zamíří do Oshkoshe.

Tento dnes unikátní letoun patří soukromé společnosti 4Y-2 LLC a je sponzorován firmou SAC Holdings, součástí skupiny U-Haul Corporation. Svou bázi má na letišti Casa Grande Municipal Airport v Arizoně. Na počátku loňské sezóny ho postihly závady na dvou z jeho čtyř pohonných jednotek Wright R-2600-35 a následné opravy trvaly dlouhých devět měsíců.

První let absolvoval Privateer 20. února a po dalších testovacích letech jeho majitelé oznámili, že se letos hodlají se svým obrem zúčastnit letošní AirVenture v Oshkoshi. Vzhledem k tomu, že tamtéž se chystají i dvě B-29 ("FiFi" patřící Commemorative Air Force a "Doc", jehož zálet se očekává v nejbližších dnech), budou snad mít nadšenci leteckých veteránů jedinečnou příležitost spatřit tyto tři obry pohromadě.

Po mnoha léetech, kdy Privateer sloužil jako vodní bombardér, byl N2871G přestvěn do původní vojenské námořní specifikace společností GossHawk Unlimited.

Privateer je námořní verzí bombardéru Consolidated B-24, která byla námořnictvem použita v závěrečné fázi bojů v Pacifiku jako především jako ozbrojený hlídkový bombardér. Od klasických B-24 se Privateer lišil delší přídí, novými střeleckými věžemi a především přepracovanými ocasními plochami. 

Flying Revue > Zprávy > Historie > Consolidated Privateer znovu ve vzduchu
.

         Máme pro vás »

FR 2/2020: Už máte?

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

PilotShop.cz:

Konference:

 

Předplatné jako dárek:

Předplatné:

..
12345

Drony a my:


Létejte s vaším dronem bezpečně

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 27.02.1920 se stalo...
27.02.1920
Major Rudolf Schroeder vystoupal s letounem Packard-Le Peré LUSAC-11 patřícím USAAC a vybaveným jedním z prvních kompresorů do tehdy rekordní výšky 10 099 m (33 113 stop).
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345