FM250 VAMPIRE – SKUTEČNĚ LEHKÝ ULTRALIGHT

16.12.2014

FM250 VAMPIRE – SKUTEČNĚ LEHKÝ ULTRALIGHT
FM250 VAMPIRE – SKUTEČNĚ LEHKÝ ULTRALIGHT
FM250 VAMPIRE – SKUTEČNĚ LEHKÝ ULTRALIGHT
FM250 VAMPIRE – SKUTEČNĚ LEHKÝ ULTRALIGHT

Na Vampíra mne na jaroměřském letišti preškoloval firemní instruktor Honza Řehák. První věcí, na kterou jsem se ho zeptal ihned po vzletu, bylo: „Sakra, kolik to letadlo váží?“ Jeho odpověď – 280 kg včetně záchranného systému

  • mne nepřekvapila. A je to dobře znát na letových vlastnostech. Počínaje

délkou rozjezdu při vzletu, stoupavostí i ovladatelností letadla až po cestovní výkony.

Asi první věc, které si na FM250 Vampire všimnete při bližším ohledání, je její celková velikost. Je prostě celkově drobnější. Když ji zaparkujete vedle ostatních ultralehkých letadel, je rozdíl dobře viditelný. Je nízká, relativně krátká a má i malé rozpětí. Pilotní kabina je však i přesto vcelku prostorná a pohodlná. Jediné, co kabině musím vytknout, je celková ergonomie. A povím vám, Vampire umí létat pěkně!

Vývoj a výroba Vampire je vyráběn společností Flying Machines, s.r.o., v Jaroměři. Vlastní výroba probíhá v dílnách pod hradbami staré pevnosti Josefov a konečná kompletace letadel na letišti Jaroměř. Společnost Flying Machines byla založena roku 2004 a má dlouholeté zkušenosti s navrhováním a stavbou ultralehkých letadel. Kromě Vampire vyrábí také jednomístné ultralehké letadlo B612 a motorová rogala typu FM301 Stream. Prototyp Vampire pochází z konstrukce majitelů společnosti Marka a Romana Ivanovových a byl zalétán v prosinci 2005. V současné době činí produkce zhruba jeden kus měsíčně a na výrobě se podílí deset zaměstnanců firmy. Celkem bylo již vyrobeno 24 letadel FM250 ve všech variantách.

Flying Revue > Časopis FR > Archiv > Flying Revue 2011 a starší > LISTOPAD-PROSINEC 2009 > FM250 VAMPIRE – SKUTEČNĚ LEHKÝ ULTRALIGHT
.

Časopis FR 4/2019



CIDNA 2019: Už brzy!

Kalendárium:

Dne 21.08.1908 se stalo...
21.08.1908
Francouzský letecký průkopník Leon Levavasseur dosáhl prvního úspěchu, když jím navržený letoun Antoinette II provedl první let po uzavřené dráze uskutečněný jednoplošníkem ve Issy-les-Moulineaux. Let trval 1 min a 36 sekund.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345

Knihy FR:

..
1234

Inzerce: 

..
12345

Letecká videa FR:

Legendy čs. letectví:

Exkurze s FR:

Inzerce

Reklama

Naši partneři:

..
12345