Letmé přistání na dráze 12/30 letiště Praha - LKPR

14.12.2021

Ruzyně je Mekka všech leteckých nadšenců. Kdo by netoužil, alespoň jednou přistát jako pilot na velkém řízeném letišti, komunikovat s řídícím dispečerem a vychutnat si přiblížení a přistání na RWY 30/12.

počasí_na_trati_nebylo_právě_ideální.jpg

Po zjištěné informaci z webových stránek Flying Revue, že je opravdu možnost uskutečnit s UL letadlem letmé přistání na dráze Ruzyňského letiště, jsme začali k tomuto, ne právě každodennímu letu, konat v rámci naší letecké školy FH Delta air s.r.o., nezbytné přípravy. Několik našich nedávných absolventů školy, si po získání pilotního průkazu, správně uvědomuje, že je důležité se i nadále posouvat-rozvíjet, tak proč to nezkusit. Slovo dalo slovo, a tak jsme se s Filipem nahlásili na první možný volný termín, sobotu 11.12.

banner_sld_ii_185x65_fr_01032021_2.jpg

Hodinu před samotným letem jsme, podle daných instrukcí, domluvili na telefonu APP, náš předpokládaný čas příletu na bod Sierra - ETA 14.00 a začali s předletovou přípravou letadla, které se před několika minutami vrátilo ze školního letu. Mělo to jednu výhodu, aspoň jsme nemuseli v té nepříjemné zimě, teplota vzduchu kolem 2 stupňů Celsia, předehřívat motor.

Musím říci, že veškeré organizační a letové instrukce tak, jak jsme je dostali, seděly perfektně, jen to zimní počasí nás na příletové trati z LKER (Erpužice) trochu potrápilo a tak jsme museli nepatrně improvizovat a kličkovat mezi nízkou oblačností, což bylo hlavně velmi záživné nad Křivoklátskými lesy, jak je ostatně vidět z přiloženého printscreenu č.1

printscreen_1.jpg

Nicméně z paluby našeho školního Bristella Classic, s poznávací značkou OK-WUR 34, jsme všechno řádně tak, jak se sluší, odkomunikovali. Při přátelské komunikaci s Prahou Radar a po obdržení squawku 3314, pokračujeme na bod TANGO. Po minutí určeného bodu, nás Radar předává na Věž a potom již bez dalších problémů provádíme přímé přiblížení a přistání na RWY 30, při dodržení pravidel zkráceného přistání.

točíme_do_osy_rw30.jpg

těsně_před_dosednutím_na_rw30.jpg

Opět možné celé vidět na přiloženém printscreenu č.2

printscreen_2.jpg

Přidávám ještě dva výhledy z pilotní kabiny na letiště Ruzyně.

pohled_na_lkpr-1.jpg

pohled_na_lkpr_-_2.jpg

Let zpět již nebyl, s ohledem na počasí na trati, tak náročný. Při opuštění CTR, Radar ještě nařídil nastavit SQUAWK 7000 a po jedné hodině a 10 minutách čistého letového času, jsme byli s kamarádem Filipem, v pořádku opět na domácí půdě.

Nálada na palubě při zpátečním letu
Nálada na palubě při zpátečním letu

Díky velmi vstřícnému přístupu vedení letiště Praha a FR, je zde tedy opět možnost, a to zejména pro piloty UL, si za rozumných podmínek vyzkoušet a procvičit lety VFR s komunikací řízení letového provozu nad Prahou.

 

Autor textu a fotografií - František Herink - Letecká škola FH Delta Air

leteckaskola.info@gmail.com

banner_fr_300x300_videobanka_cz_fin.jpg

Flying Revue > Články > Všechny články > Letmé přistání na dráze 12/30 letiště Praha - LKPR
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

The SAFE Guide app

Stylové kryty na mobil

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

KURZ Listopad 2025:

SkyDemon:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 18.09.1928 se stalo...
18.09.1928
Německá dopravní vzducholoď LZ 127 Graf Zeppelin uskutečnila svůj první let. Během devíti let hladkého provozu provedla 590 letů, urazila přes půldruhého milionu kilometrů, přepravila 34 000 cestujících a 78 tun pošty.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí: