PC Flying

21.12.2014

Ačkoliv je Microsoft Flight Simulator 2004 a FSX považován za vhodný desktopový simulátor a mnohé z nás udržuje v kondici i pro reálné létání, s rotory si příliš nerozumí, nebo lépe řečeno: adekvátní model, jenž by zřetelně poukázal na odlišnosti pilotáže vrtulníku, nebyl doposud vydán.

Důvod je prostý. Programový kód simulátoru FSX je z hlediska možností simulace reálných prvků v mnoha oblastech značně omezený a v případě letové dynamiky vrtulníku se jedná o kompromis největší. Defaultní vrtulníky i dražší komerční add-ony nabídly většinou líbivou grafiku exteriéru i kabiny a optimální zvukovou kulisu. Nejdůležitější část programu, tedy letová dynamika, nepřinesla zpravidla nic, co by stálo za povšimnutí. Zájemci o reálný výcvik na vrtulníku tak byli odkázáni pouze na drasticky zjednodušené modely FS, což jim vstup do reálné pilotáže vrtulníku příliš neusnadnilo.

Dodosim

Jedinou volbu pro fandy rotorů představuje v současnosti malá vývojářská skupina Dodosim, sestávající pouze ze čtyř programátorů. Dodosim si klade za cíl nabídnout uživatelům maximálně realistický zážitek v podobě simulace vrtulníku bez kompromisů. Tento cíl se jim podařilo naplnit především díky tomu, že se nejedná pouze o klasický add-on pro FS. Program v praxi funguje jako samostatný „plugin“ pro FS, což znamená, že obsahuje i nově programované skripty, jež byly integrovány do simulace za účelem pokročilých vlastností globální letové dynamiky vrtulníku. Model Bell 206 pro FSX tak funguje velmi obdobně jako jeho certifikovaný ekvivalent, jenž byl vyvinutý pro platformu ESP (derivát 3D enginu FSX pro aplikační software za účelem výcviku v oblasti letectví a vojenství). Díky vývojářské skupině Dodosim se nám tak otevírají doposud nevídané možnosti i v případě simulátorů vrtulníků.

.

         Máme pro vás »

SPECIÁL B Meteo:

FR 5/2020: Už máte?

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 

Pojišťovna Ergo:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

 

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker NUTS


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 22.10.1797 se stalo...
22.10.1797
Francouzský vzduchoplavec André-Jacques Garnerin provedl v Paříži výskok z balónu z výšky 3200 stop. Jeho plátěný padák měl průměr 23 stop a byl vybaven jednoduchým proutěným košem. canvas with a basket attached.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456