Petr Kofpstein: Smoke on!

10.3.2016

Letadlo Petra Kopfsteina v barvách pro jeho první první sezonu v Master ClassLetadlo Petra Kopfsteina v barvách pro jeho první první sezonu v Master Class
Letadlo Petra Kopfsteina v barvách pro jeho první první sezonu v Master Class
Letadlo Petra Kopfsteina v barvách pro jeho první první sezonu v Master ClassLetadlo Petra Kopfsteina v barvách pro jeho první první sezonu v Master Class
Letadlo Petra Kopfsteina v barvách pro jeho první první sezonu v Master Class
Letadlo Petra Kopfsteina v barvách pro jeho první první sezonu v Master ClassLetadlo Petra Kopfsteina v barvách pro jeho první první sezonu v Master Class
Letadlo Petra Kopfsteina v barvách pro jeho první první sezonu v Master Class

Jak jsme vás už informovali, pilot Petr Kopfstein vstupuje do nového ročníku Red Bull Air Race jako člen elitní divize Master Class. Proti nejlepším pilotům na světě poletí poprvé v Abu Zabí, kde nový ročník prestižního seriálu odstartuje už zítra, v pátek 11. března.

Zítra Petr také představí poprvé v závodě svůj nový stroj s designem, jaký ještě na okruhu nebyl k vidění, jeho letadlo tak ve startovním poli snadno poznáte. Závod v Abu Zabí je totiž pro fanoušky zajímavý mimo jiné i tím, že tu všechny týmy prezentují novinky, na kterých přes zimu pracovaly. Flying Revue dostalo k dispozici fotografie Petrova stroje jako první médium v Česku. 

Letadlo Petra Kopfsteina v barvách pro jeho první první sezonu v Master ClassZoom gallery
Letadlo Petra Kopfsteina v barvách pro jeho první první sezonu v Master Class
Dneškem tedy končí doba příprav a testování, které vyvrcholily v posledních dnech přímo v saudskoarabském emirátu. Tam piloti museli podstoupit mimo jiné tzv. SWET trénink, což je nácvik evakuace v případě přístání letadla do vody a zahrnuje například práci s nouzovou kyslíkovou lahví, kterou má každý pilot na palubě, nebo opuštění letadla v několika scénářích - v mělké vodě, hluboké vodě či při uvíznutí pilota v kabině a převzetí dýchacího přístroje od záchranářů.

Už na území ČR musel Petr projít sérií zdravotních testů. „Zahrnovaly třeba zátěžové EKG a prohlídku americkým doktorem, kterou jsem musel absolvovat, protože létám na letadle americké značky,“ vysvětluje. 

Jaká jsou další specifika prvního závodu sezony? „Poslední dva dny sice pršelo, obvykle je tu ale teplo, takže stroje nelétají optimálně a je nutné velmi citlivě ladit nastavení motoru. Také logistika není jednoduchá, protože jsou zde kladeny velké nároky na bezpečnost. Při vstupu do letištního prostoru jsme procházeli striktními kontrolami, letadlo prohledala ostraha letiště, a to včetně psa vycvičeného na vyhledávání výbušnin,“ líčí Petr.

Kromě teploty může závody také ovlivnit vítr, který je v Abú Zabí velmi nevyzpytatelný. V minulých letech piloti zažili jeho proudění směrem od moře, z pouště i naprosté bezvětří. Hledání ideální letové dráhy je pak o to složitější. Zajímavostí je, že podle organizátorů patří trať v Abu Zabí v rámci celého seriálu k těm nejrychlejším a zároveň nejtechničtějším. 

Letadlo Petra Kopfsteina v barvách pro jeho první první sezonu v Master ClassZoom gallery
Letadlo Petra Kopfsteina v barvách pro jeho první první sezonu v Master Class

Petr Kopfstein se po ní poprvé proletí v pátek, kdy je na programu kvalifikace, hlavní závod bude následovat v sobotu 12. března. Byť i v kategorii Challenger, v níž závodil poslední dvě sezony, mohou létat jen špičkoví piloti, Master Class je přece jen o kus dál. „Veškeré předzávodní postupy jsou identické s těmi, které jsem zažil v nižší kategorii. Co se však zcela zásadně liší, to je výkon letounu a jeho nastavení. Je zde mnohem více faktorů a veličin, které musím sledovat a přitom vše probíhá daleko rychleji,“ říka Petr.

Letadlo Petra Kopfsteina v barvách pro jeho první první sezonu v Master ClassZoom gallery
Letadlo Petra Kopfsteina v barvách pro jeho první první sezonu v Master Class
Do divize Master Class se karlovarský rodák posunul po dvou úspěšných letech strávených v nižší kategorii Challenger. Letos poprvé se tak připravuje na závody s vlastním letadlem (špičkové letadlo Edge 540 V3 získal od Martina Šonky) a vlastním týmem. V nižší kategorii mu stroj připravovali organizátoři.

V Master Class tak startují letos dva čeští piloti, což je velký úspěch. Soupeřit v sérii bude Petr Kopfstein tedy i s Martinem Šonkou, jehož loňký stroj letos dostal k dispozici. 

Flying revue drží oběma palce. 

Zdroj: Tým Petra Kopfsteina

logo_fr_pod_clanky_sede.jpg

Flying Revue > Články > Všeobecné letectví > Petr Kofpstein: Smoke on!
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 28.03.1920 se stalo...
28.03.1920
Letiště Croydon se stává hlavním londýnským letištěm a nahrazuje tak letiště Hounslow Heath Aerodrome.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »