Generálka podvozků B737 v Praze nově

10.1.2016

B 737-800Zoom gallery
B 737-800
Generální oprava podvozku B-737 se nyní zjednodušila. Společnost Czech Airlines Technics, která provádí údržbu letadel, má totiž nově k dispozici svou vlastní náhradní podvozkovou sadu. 

Dosud bylo nutné při každé generální opravě podvozku náhradní sadu shánět u subdodavatelů, to dnes odpadá. Navíc Czech Airlines Technics (CSAT), která opravy a údržbu letadel a letadlové techniky dělá, může díky tomu nabízet rezervní podvozek i dalším klientům. Podvozkem byl už v rámci generální opravy osazen například stroj Boeing 737-800 VQ-BSR ruské společnosti Orenair.

Hlavní podvozková noha B-737Zoom gallery
Hlavní podvozková noha B-737
CSAT sadu modifikovalo tak, aby bylo možné ji využít pro všechny verze B737 nové generace. "Tím jsme dosáhli úspory oproti nákupu podvozkové sady předem nakonfigurované například na verzi 800," vysvětluje Martin Vábr, manažer údržby letadlových celků a podvozků Czech Airlines Technics. Dosud bylo nutné shánět náhradní podvozek pro zákazníky u subdodavatelů, což s sebou přinášelo řadu omezení.

Jak podvozek osazují v Boeingu na nový stroj, se podívejte ve videu na našem facebooku

Zatímco původní podvozek podstupuje generálku V Údržbě letadlových podvozků v bývalé motorárně v areálu starého letiště, na letadlo je v hangáru F ruzyňského letiště namontována náhradní sada a stroj může do vzduchu. Po zhruba měsíci se celá akce opakuje, jen v opačném gardu.

V podvozkárně CSATZoom gallery
V podvozkárně CSAT
Opravovaný podvozek je mezitím v Praze rozebrán do posledního šroubu. Demontované díly jsou zbaveny všech ochranných povrchů, barvy, kadmia, chromu a eloxu, proběhne kontrola skrytých vad materiálu a případných poškození v důsledku přehřátí. Po odstranění defektů a koroze přichází na řadu test všech hydraulických komponentů a elektrického osazení. V galvanovně jsou poté obnoveny povrchové ochrany, do komponentů se nainstalují nová ložisková pouzdra a vše putuje do lakovny. Kompletně dokončené díly se znovu složí v celou podvozkovou sadu a ta se následně namontuje zpět na letadlo zákazníka Czech Airlines Technics.

Společnost Czech Airlines Technics provádí generální opravy podvozků letadel již od roku 2000 a dosud bylo realizováno zhruba 300 generálních oprav kompletních podvozkových sad. Náhradní sada je nyní k dispozici k zapůjčení leteckým společnostem, jejichž stroje v Praze podstupují generální opravu podvozků. 

Zdroj a foto: Český Aeroholding, a.s., a Boeing.com

Flying Revue > Články > Letecká doprava > Generálka podvozků B737 v Praze nově
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Pokus o vytrvalostní REKORD:

Speciály:

..
12

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY:

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 04.11.1968 se stalo...
04.11.1968
První let cvičného československého cvičného letounu L-39 Albatros. Stroj L-39 X-02 (OK-32) pilotoval testovací pilot Rudolf Duchoň.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »