Příjemné zpoždění

21.12.2014

Každý z nás se snaží dostat domů z práce co nejdříve. Výjimkou to není ani u dopravních pilotů. Za letu toho příliš urychlit nedokážeme, a tak jediný prostor, kde se dá nahnat trochu času, je během průletu v destinaci.

Být brzy doma, respektive na hotelu, se nám nepovedlo, ale jak se říká, vše zlé je pro něco dobré… Již delší dobu provozuje společnost Travel Service několik svých letadel v Polsku, odkud nalétává oblíbené turistické destinace. Začátkem listopadu jsem byl na třítýdenním turnusu v Polsku i já. Jeden z našich letů směřoval z polských Katovic do egyptského Sharm el Sheikhu a zpět do Poznaně. Na letišti v Sharm el Sheikhu se v té době připravoval letecký aerosalón AVEX a několik dní před jeho zahájením probíhaly na letišti tréninky akrobatických skupin, které zpestřovaly jeho program. A jelikož je na zmíněném letišti značný provoz, bylo třeba letiště na hodinu uzavřít, aby mohly tréninky bezpečně proběhnout.

Náš let byl naplánován tak, že po přistání v Sharmu budeme mít hodinu čas pro přípravy na let zpátky a těsně před uzávěrou letiště odletíme. Věděli jsme, že průlet těžko urychlíme, protože v Egyptě se vždy něco zpozdí. Buď čekáte, než přijede cisterna s palivem, nebo na úklid letadla, popřípadě vás zpozdí nedostatek autobusů, kterými by přivezli cestující. I přesto, že byl na letišti velký provoz, klapalo vše po přistání tak, jak mělo. Ale zhruba půl hodiny před odletem nám handlingový agent oznámil, že nám nestihnou včas dovézt kufry cestujících, a tak budeme muset na letišti počkat až do jeho znovuotevření. Letadel, které měly stejný problém, bylo více, a tak se letištní stojánka postupně plnila nejrůznějšími typy letadel několika společností.

Prvotní rozčilení postupně pominulo, když se na obloze objevily akrobatické skupiny a zahájily svá vystoupení. Sledovat nízko prolétávající akrobatické speciály, mizející občas za vedle stojícím Jumbem TransAera, z kabiny naší B 737 bylo něco skutečně neobvyklého. Posléze jsme se přesunuli z letadla na stojánku. Posádky ostatních letadel měly stejný nápad, a tak se nás sešlo na třicet posádek, které stály před svými letadly a obdivovaly výkony na obloze. Nad letištěm se jako první objevily Extry EA 300 jordánské skupiny Royal Jordanian Falcons, které jsme vzhledem k jejich vystoupení na loňském CIAFu v Hradci Králové celkem snadno identifikovali.

.

Kurz VFR zahraniční lety


Všechny kurzy a exkurze FR zde. 

Novinka: L-410

Novinka: Hloubkaři


Pod palbou hloubkařů - novinka v e-shopu.

Soutěž:



Triko CFRNA/CIDNA:


  Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

Časopis FR 5/2019

Staňte se pilotem:

Kalendárium:

Dne 23.10.1934 se stalo...
23.10.1934
Italský pilot Francesco Agello vytvořil rychlostí 709 km/h nový světový rychlostní rekord s plovákovým závodním letounem Macchi MC.72.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Trcaker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345