Příjemné zpoždění

21.12.2014

Každý z nás se snaží dostat domů z práce co nejdříve. Výjimkou to není ani u dopravních pilotů. Za letu toho příliš urychlit nedokážeme, a tak jediný prostor, kde se dá nahnat trochu času, je během průletu v destinaci.

Být brzy doma, respektive na hotelu, se nám nepovedlo, ale jak se říká, vše zlé je pro něco dobré… Již delší dobu provozuje společnost Travel Service několik svých letadel v Polsku, odkud nalétává oblíbené turistické destinace. Začátkem listopadu jsem byl na třítýdenním turnusu v Polsku i já. Jeden z našich letů směřoval z polských Katovic do egyptského Sharm el Sheikhu a zpět do Poznaně. Na letišti v Sharm el Sheikhu se v té době připravoval letecký aerosalón AVEX a několik dní před jeho zahájením probíhaly na letišti tréninky akrobatických skupin, které zpestřovaly jeho program. A jelikož je na zmíněném letišti značný provoz, bylo třeba letiště na hodinu uzavřít, aby mohly tréninky bezpečně proběhnout.

Náš let byl naplánován tak, že po přistání v Sharmu budeme mít hodinu čas pro přípravy na let zpátky a těsně před uzávěrou letiště odletíme. Věděli jsme, že průlet těžko urychlíme, protože v Egyptě se vždy něco zpozdí. Buď čekáte, než přijede cisterna s palivem, nebo na úklid letadla, popřípadě vás zpozdí nedostatek autobusů, kterými by přivezli cestující. I přesto, že byl na letišti velký provoz, klapalo vše po přistání tak, jak mělo. Ale zhruba půl hodiny před odletem nám handlingový agent oznámil, že nám nestihnou včas dovézt kufry cestujících, a tak budeme muset na letišti počkat až do jeho znovuotevření. Letadel, které měly stejný problém, bylo více, a tak se letištní stojánka postupně plnila nejrůznějšími typy letadel několika společností.

Prvotní rozčilení postupně pominulo, když se na obloze objevily akrobatické skupiny a zahájily svá vystoupení. Sledovat nízko prolétávající akrobatické speciály, mizející občas za vedle stojícím Jumbem TransAera, z kabiny naší B 737 bylo něco skutečně neobvyklého. Posléze jsme se přesunuli z letadla na stojánku. Posádky ostatních letadel měly stejný nápad, a tak se nás sešlo na třicet posádek, které stály před svými letadly a obdivovaly výkony na obloze. Nad letištěm se jako první objevily Extry EA 300 jordánské skupiny Royal Jordanian Falcons, které jsme vzhledem k jejich vystoupení na loňském CIAFu v Hradci Králové celkem snadno identifikovali.

.

         Máme pro vás »

FR 4/2020: Už máte?

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 

Pojišťovna Ergo:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

 

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 10.08.1949 se stalo...
10.08.1949
První let prototypu kanadského proudového dopravního letounu Avro Canada C102 Jetliner. Typ vyvolal na americkém kontinentu velkou pozornost, Howard Hughes nabídl financovat rozjezd sériové výroby, ale vývoj Jetlineru byl nakonec zastaven.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456