Robinson R44 Raven

21.12.2014

Úspěch Franka Robinsona na poli lehkých vrtulníků je skutečně fenomenální. Robinson R44 je se svými čtyřmi sedadly, skvělým technickým zpracováním, cestovní rychlostí 113 kts a bezkonkurenční cenou stále obrovským obchodním úspěchem.

Vrtulník Robinson R44 Raven je produktem americké společnosti Robinson Helicopter Company, sídlící v Torrance v Kalifornii. R44 Raven je následným typem firmy RHC po celosvětově úspěšném dvousedadlovém typu R22, navrženém Frankem Robinsonem v roce 1973 a vyráběném od roku 1979. Vrtulníky řady R44 představují obrovský úspěch daný především chytrým konstrukčním řešením uzlových systémů a rovněž kvalitním výrobním provedením.

Vývoj a výroba

Pod původním označením Astro získal R44 letové osvědčení v roce 1992. Do Evropy se nový vrtulník se všemi předpoklady stát se na trhu horkým zbožím začal dodávat v roce 1993. Tentýž rok byl do ČR dovezen první Robinson R44 Astro, který byl zároveň třetím vrtulníkem tohoto typu v Evropě a měl výrobní číslo 0021. Původní R44 Astro se lišil od R44 Raven především tím, že nebyl vybaven hydraulickými posilovači řízení. S posilovači řízení se pak stalo ovládání vrtulníku daleko příjemnějším, bez nežádoucích sil v řízení.

Vrtulník je velice žádaný především pro svou relativně nízkou nákupní cenu a nízké provozní náklady. Ty vyniknou zvláště při srovnání s turbínovými vrtulníky stejné kategorie, se kterými však může z hlediska vysoké užitkovosti i většiny výkonů směle soupeřit. Nízké provozní náklady umožňuje především bezúdržbový systém všech pohyblivých spojů jak v systému náhonu, tak i řízení, kde je mazání zajištěno buďto samomaznými teflonovými pouzdry, nebo mazacím médiem uzavřeným v ložisku. Pravidelné prohlídky se požadují po 100 hodinách, generální oprava po nalétání 2200 hodin, nebo po deseti letech provozu.

Konstrukce vrtulníku

R44 Raven je čtyřmístný vrtulník klasické konstrukce, to znamená jednorotorový s vyrovnávací ocasní vrtulkou. Konstrukce se skládá z kostry, svařované z ocelových trubek, a potahového plechu z hliníkových slitin s laminátovými doplňky. Listy nosného rotoru i ocasní vrtulka jsou rovněž kovové. Díky dvoulistému rotoru je nenáročný na prostor při hangárování.

.

Kurz VFR zahraniční lety


Všechny kurzy a exkurze FR zde. 

Novinka: L-410

Novinka: Hloubkaři


Pod palbou hloubkařů - novinka v e-shopu.

Soutěž:



Triko CFRNA/CIDNA:


  Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

Časopis FR 5/2019

Staňte se pilotem:

Kalendárium:

Dne 23.10.1934 se stalo...
23.10.1934
Italský pilot Francesco Agello vytvořil rychlostí 709 km/h nový světový rychlostní rekord s plovákovým závodním letounem Macchi MC.72.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Trcaker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345