První ruský těžký bojový bezpilotní letoun má za sebou první vzlet

8.8.2019

Minulou sobotu absolvoval první vzlet těžký bojový bezpilotní letoun Suchoj Su-70 Ochotnik (Lovec). Vzlet i následný let a přistání proběhly podle sdělení ruského ministerstva obrany bez problémů. Ruská strana následně zveřejnila video z prvního vzletu.


První vzlet těžkého bojového bezpilotního letounu Suchoj Su-70 Ochotnik. Zdroj: MO Ruské federace

Jak můžete vidět ve videu, letoun řízený ze země operátorem provedl během dvaceti minut několik obletů letiště a poté úspěšně přistál. Let se konal "na jednom z testovacích letišť ruského ministerstva obrany" - bližší informace ministerstvo neposkytlo.

Su-70 využívá konstrukci létajícího křídla bez svislých ocasních ploch, technické parametry zatím ruská strana nezveřejnila, svými rozměry se ale blíží  stíhacímu letounu Su-57. Ochotnik je kratší, ale má větší rozpětí. Ruské zdroje uvádějí délku 14 metrů a rozpětí 19 metrů.

Vzletová hmotnost Ochotnika se odhaduje na 20-25 tun, do vnitřních šachet pojme dron výzbroj o hmotnosti až 2 tuny, vybaven má být také systémy pro vedení radioelektronického boje. 

Rychlost letounu by se měla pohybovat v rozpětí 1000 až 1400 km/h, letoun disponuje pohonnou jednotkou AL-31F a je vybaven přídavným spalováním, které mu umožňuje krátkodobě dosáhnout nadzvukové rychlosti. Dolet by měl být kolem 5 000 km. Dron spadá do kategorie stealth, měl by tedy být obtížně zjistitelný pro radarové systémy protivníka. 

Bezpilotní letoun Su-70 Ochotnik by měl být určen k ničení nepřátelských cílů tam, kde je užití útočných letounů s lidskou posádkou riskantní. Očekává se, že Ochotnik by měl působit v koordinaci s už zmíněným pilotovaným Su-57 a to tak, Su-57 bude doprovázet několik Su-70, které budou operovat v předsunutých pozicích a posádka Su-57 je bude moci dálkově ovládat. 

Letové testy by měly probíhat minimálně jeden rok, o zařazení do výzbroje ruských vzdušných sil zatím není rozhodnuto.

Ruská armáda je dosud vyzbrojena pouze malými průzkumnými bezpilotními letoun jako je Eleron-3, který váží asi 3,5 kg, Orlan-10 o hmotnosti 14 kg, jenž je schopen nést 5 kg dalšího vybavení. Nejtěžší drony, které jsou v současné době v Rusku v provozu, jsou Forpost (licencovaná kopie izraelského dronu Searcher 2) s maximální vzletovou hmotností 500 kg. Pro export nabízí Rusko průzkumný robot Orion-E, jehož hmotnost je asi 1 tuna.

-fr-

logo_fr_transp.jpghugijeofvúdcihjoio.jpg 

Flying Revue > Aktuality > Všechny články > První ruský těžký bojový bezpilotní letoun má za sebou první vzlet
.

         Máme pro vás »

Předplatné jako dárek:

Skvělý vánoční dárek pro vaše blízké:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

Předplatné:

..
12345

PilotShop.cz:

..
12

Kurz VFR to IMC:


Kurz, který vám může zachránit život »

Let v simulátoru L-410:


Z centra Prahy na Heathrow i do Lukly

Vánoční balíčky 2019:


Ušetříte až 150,- Kč »
VFR angl.komunik.+Svět let.dopravy II »
Učebnice pilota+VFR angl.komunik. »

Knihy:

..
12345

FR 6/2019 je v prodeji:

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kurz VFR zahr. lety:


Pro velký úspěch opakujeme 
Vhodné i jako dárek

Kalendárium:

Dne 08.12.1934 se stalo...
08.12.1934
Imperial Airways poprvé doručily leteckou poštu pravidelnou poštovní linkou z Londýna až do Austrálie. Cílovým městem bylo Brisbane, první etapu z Londýna absolvoval letoun A.W. Atalanta.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Soutěž:

Partneři:

..
12345