Tisící Boeing 767

21.12.2014

V letošním roce americký Boeing oznámil překonání tisícové hranice postavených strojů Boeing 767 a toto číslo bude ještě růst. Sesterský typ B 757 už není ve výrobě, i jemu se ale podařilo překonat počet tisíce kusů. V obou případech jde o jedny z nejúspěšnějších strojů v historii firmy a stojí za to si je připomenout.

Počátkem sedmdesátých let Boeing zahájil vývoj dvou kategorií letounů, 7X7 s úzkým trupem s maximálním uspořádáním sedadel 3–3 a 7N7 se širokým trupem, který by dokázal pojmout pět řad sedadel v uspořádání 2–3–2 a za určitých podmínek dokonce i 2–4–2. Oba typy měly nahradit rozšířené a úspěšné letouny B 707 a B 727, které sice v době svého vývoje představovaly velký posun vpřed, ale v sedmdesátých letech začaly beznadějně zastarávat. V průběhu vývoje získaly oba nové projekty sériové označení B 757 (7X7) a B 767 (7N7). Novou konstrukcí trupu dokázal výrobce do prodloužené verze 757 umístit postupně až 279 sedadel, zatímco 767 v posledních variantách dokázal pojmout až 375 pasažérů

Sdílený vývoj, sdílené náklady

Celý vývoj typů B757 a B767 probíhal společně a podílela se na něm italská firma Aeritalia a japonský výrobce Civil Transport Aviation Corp. Sdílený vývoj byl velmi chytrým tahem. Za minimálních nákladů se tím Boeingu podařilo vyvinout nástupce hned dvou letounů.

.

         Máme pro vás »

SPECIÁL B Meteo:

FR 5/2020: Už máte?

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 

Pojišťovna Ergo:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

 

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker NUTS


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 21.10.1923 se stalo...
21.10.1923
Vzlétl první letoun slavného ruského konstruktéra Andreje Nikolajeviče Tupoleva. Projekt stroje s typovým označením ANT-1 vznikl ve své původní podobě již roku 1911, dokončen byl však ve své modernizované podobě až o 12 let později.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456