Vize bratrů Klapmeierových

21.12.2014

Úspěšné letouny Cirrus SR20 a SR22 přinesly do světového všeobecného letectví nepřehlédnutelné inovace a změnily zásadně rozložení sil na tomto důležitém segmentu trhu. A díky jetu Vision SF50 je zřejmé, že Cirrus ve svých vizionářských přístupech nijak nepolevil.

J ednou za čas změní situaci v každém odvětví lidské činnosti příchod nového hráče, který má dostatek jasnozřivosti a energie, aby na trh úspěšně uvedl nové myšlenky a principy. Ve všeobecném letectví takovou situaci navodil projekt Cirrus bratrů Klapmeier ových. Počátek osmdesátých let zastihl všeobecné letectví ve Spojených státech, tradiční baště sportovního a lehkého létání, v kritickém stavu. Cessna, Piper i Beechcraft , tradičně největší hráči na trhu, bojovali o přežití v situaci způsobené prudkým vzrůstem pojistných částek i saturací trhu. Ve stejné době však přišel i nástup nových materiálů a technologických postupů, a s nimi rovněž řada progresivně smýšlejících mladých konstruktérů, kteří hodlali změnit tradiční obraz amerického všeobecného letectví.

Cirrus design

Přesně takovou skupinou byli bratři Alan a Dale Klapmeierové a Jeff Viken, v té době studenti vysokých škol ve Wisconsinu. Své prvotní představy vtělili do projektu vysokovýkonného nekonvenčního stroje VK-30, který měl být nabízen ve formě stavebnic. Pro jeho výrobu založili v roce 1984 společnost Cirrus Design, z níž se postupem času stala současná Cirrus Aircraft Corporation. Zkušenosti nabyté díky projektu VK-30 však bratry Klapmeierovy přesvědčily, že nejlepší cestou vpřed bude projekt poněkud konvenčnějšího a klasicky certifi kovaného letadla. Prvním sídlem společnosti se stalo město Baraboo ve státě Wisconsin, v roce 1994 byla fi rma přesunuta do větších a vhodnějších prostor ve městě Duluth ve státě Minnesota, kde začaly intenzivní práce na vývoji nového jednomotorového letadla pro čtyři pasažéry, Cirrusu SR20.

.

         Máme pro vás »

FR 3/2020: Už máte?

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

Předplatné jako dárek:

Předplatné:

..
12345

Drony a my:


Létejte s vaším dronem bezpečně

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 07.06.1919 se stalo...
07.06.1919
Francouzská pilotka Raymonde de Laroche vytvořila se strojem Caudron G.3 ženský výškový rekord s hodnotou 13 000ft (3962 m). V roce 1910 se Raymonde de Laroche stala první držitelkou pilotního průkazu.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345