Květen – červen 2011

Květen – červen 2011

Práce šéfredaktora leteckého časopisu přináší stejně jako kterákoliv jiná občas problémy, občas trochu stresu a občas nevyhnutelnou myšlenku, zda by nebylo lepší dělat něco úplně jiného. Přináší však také spoustu sladkých odměn, přičemž alespoň já si z nich nejvíce vážím setkání se zajímavými lidmi, kteří se kolem létání a letectví točí. A můžete mi věřit, že v naprosté většině jsou to setkání více než příjemná. A některá jsou naprosto výjimečná. Prozatím posledním takovým zážitkem, který patří právě do této kategorie, se stalo setkání s kanadským světoobčanem Robertem Lavackem, devadesátiletým mladíkem, jehož letecký život by mohl vydat za deset jiných. Jeden operační turnus za druhé světové války v kabině Hurricanu nad africkou pouští, dva turnusy s Wellingtonem a B-24 u Bomber Command, bushfl ying v Kanadě, pilot vrtulníku zdravotnické organizace v Etiopii, to vše jsou jen části nesmírně pestrého leteckého života, který do omezeného rozsahu rozhovoru pro náš časopis vtěsnat nelze. Vydal by totiž na knihu. Přesto doufám, že vás upoutá nejen rozhovor s panem Lavackem, ale i další články, jež na vás v tomto čísle čekají.

Příjemné čtení přeje Michal Beran, vedoucí vydání

podpis.jpg

21.12.2014 Duo Banjo – alternativa pro začínající přeletáře?

Chcete hodné letadlo pro základní plachtařský výcvik, létání v termice, či jen pro přelety a brouzdání nad českou krajinou? Nemusíte hledat dál než v Novém Městě nad Metují. Jmenuje se Duo Banjo. více

21.12.2014 3 v 1: TECNAM P-92

Nebojte se, nejedná se o další variantu oblíbeného instantního nápoje. Spíš o jednu z možností, jak řešit nastávající problémy s letadlovým parkem, které nevyhnutelně čekají české aerokluby v nejbližší době. více

21.12.2014 Vize bratrů Klapmeierových

Úspěšné letouny Cirrus SR20 a SR22 přinesly do světového všeobecného letectví nepřehlédnutelné inovace a změnily zásadně rozložení sil na tomto důležitém segmentu trhu. A díky jetu Vision SF50 je zřejmé, že Cirrus ve svých vizionářských přístupech nijak nepolevil. více

21.12.2014 AERO 2011

Po loňském poněkud rozpačitém ročníku se letos Aero představilo ve velkém stylu. Podle pořadatelů šlo dokonce o nejlépe obsazený ročník od počátku výstavy. Dalo se tomu věřit. více

21.12.2014 Made in China

Slovní spojení „Made in China“ vyvolá u většiny lidí pocit druhé jakosti a kopie, a naprosto stejně tomu bylo do nedávné doby i v letectví. více

21.12.2014 Retro: Lockheed Constellation

Podle mnohých nejkrásnější a nejelegantnější dopravní letadlo všech dob se v letošním roce vrátí díky skupině švýcarských nadšenců zpět na evropskou oblohu. Příběh krásné Connie začal před více než šedesáti lety. více

21.12.2014 NTM

Ve středu 16. února byla pro veřejnost znovu otevřena dopravní hala NTM. Co v ní čeká příznivce letectví? více

21.12.2014 Rozhovor: Robert Lavack

Životní cesta Roberta Lavacka začala u RAF za druhé světové války a provedla ho mnoha nebezpečími v zemích celého světa. Jak skromně říká, pokud žijete dost dlouho, stáváte se automaticky „one of the few“. více

.

Kurz VFR zahraniční lety


Všechny kurzy a exkurze FR zde. 

Novinka: L-410

Novinka: Hloubkaři


Pod palbou hloubkařů - novinka v e-shopu.

Soutěž:



Triko CFRNA/CIDNA:


  Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

Časopis FR 5/2019

Staňte se pilotem:

Kalendárium:

Dne 23.10.1934 se stalo...
23.10.1934
Italský pilot Francesco Agello vytvořil rychlostí 709 km/h nový světový rychlostní rekord s plovákovým závodním letounem Macchi MC.72.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Trcaker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345