Aero a Omnipol úspěšně předaly prvních šest letounů L-39NG vzdušným silám Vietnamu

24.8.2024

U prvního zákazníka, kterým je Vietnam, byl úspěšně dokončen tzv. SAT (Site Acceptance Test) cvičných letounů L-39NG.

Zoom gallery

Šest letounů L-39NG tak úspěšně prošlo finálním převzetím u vietnamských vzdušných sil, během kterého byly kompletně smontovány, ověřeny všechny jejich funkce a zalétány továrním pilotem přímo v místě. Vietnam je prvním uživatelem letounů L-39NG, kterému byly letouny dodány ve spolupráci se společností Omnipol, akcionářem Aera.

„Poslední krok předání letounů tzv. SAT se koná přímo u zákazníka a je v režii přibližně desetičlenného společného týmu specialistů Aero a Omnipol,“ uvádí Viktor Sotona, CEO a předseda představenstva Aero, a dodává:„Jsem nesmírně rád, že finální kompletace i zálet šestice L-39NG dopadly na výbornou a naše letouny teď mohou plně sloužit jako výcviková platforma pro trénink stíhacích pilotů a zároveň jako taktická platforma plnící širokou škálu misí vietnamského letectva.“

banner_300x100_predplatne_fr_01_12_2023.jpg

Doručení hotových letounů L-39NG zákazníkovi má několik předepsaných fází a kroků. Po splnění všech stanovených požadavků v rámci tzv. FAT (Factory Acceptance Test), což znamená test akceptace na tovární úrovni v závodu Aero, může být letoun dopraven na místo určení. Zde se provádí tzv. SAT (Site Acceptance Test), což je proces, při kterém se stroj testuje a přejímá u zákazníka. Účelem SAT je zajistit, aby byl letoun správně nainstalován a nakonfigurován a byl připraven k provozu.

Zoom gallery   Zoom gallery

Zákazník dostává k hotovým letounům L-39NG také příslušnou sadu teoretického a praktického školení, která obsahuje také simulační výcvikový systém nebo manuály pro piloty a mechaniky. Příručka pro letoun L-39NG má desítky tisíc stran a slouží technikům jako průvodce při opravách, včetně informací o potřebném nářadí a jeho použití. Piloti mají k dispozici stejně obsáhlý manuál, který detailně popisuje postupy při různých leteckých manévrech a situacích.

banner_fr_e_shop_do_clanku_01_2024.jpg

Na výrobě L-39NG se podílí přibližně 400 dodavatelských společností, přičemž asi 65 % dodavatelů pochází z České republiky. Sestavení jednoho letounu L-39NG vyžaduje zhruba 14 000 součástek, 17 500 nýtů a 31 000 hodin práce.

Zoom gallery   Zoom gallery

Platforma L-39NG kombinující moderní avionické systémy, účinný proudový motor a vynikající letové vlastnosti v současné době umožňuje západní i východní konfiguraci a splňuje podmínky komplexního a nákladově efektivního výcviku budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace, jako jsou například letouny F-16 a F-35. Kromě tréninku pilotů je L-39NG vhodná také pro lehké bojové a průzkumné mise. Kontrakt na nákup 12 strojů L-39NG uzavřela skupina Omnipol, jež Aero spoluvlastní, v roce 2021 s Vietnamem, který je tak prvním zákazníkem.

Zdroj: Tisková zpráva AERO Vodochody AEROSPACE a.s.

Flying Revue > Články > Vojenské letectví > Aero a Omnipol úspěšně předaly prvních šest letounů L-39NG vzdušným silám Vietnamu
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Pokus o vytrvalostní REKORD:

Speciály:

..
12

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 


SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 05.10.1907 se stalo...
05.10.1907
Nulli Secundus (British Army Dirigible No 1), první britská vzducholoď poháněná motorem, uskutečnila let z Farnborough do Londýna za 3 hodiny a 25 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »