Byli jsme na palubě B747-8i Korean Air. Na lince, která právě slaví 15 let, létá už čtvrtý rok

17.5.2019

Korean Air Boeing 747-8i s kapacitou 368 míst, který je nasazován na linku z Prahy do Soulu v průběhu letního letového řádu. Foto: Letiště PrahaKorean Air Boeing 747-8i s kapacitou 368 míst, který je nasazován na linku z Prahy do Soulu v průběhu letního letového řádu. Foto: Letiště Praha
Korean Air Boeing 747-8i s kapacitou 368 míst, který je nasazován na linku z Prahy do Soulu v průběhu letního letového řádu. Foto: Letiště Praha
B747-8i Korean Air na stojánce Letiště Václava Havla. Foto: Jan DvořákB747-8i Korean Air na stojánce Letiště Václava Havla. Foto: Jan Dvořák
B747-8i Korean Air na stojánce Letiště Václava Havla. Foto: Jan Dvořák
B747-8i Korean Air na stojánce Letiště Václava Havla.  Foto: Jan DvořákB747-8i Korean Air na stojánce Letiště Václava Havla.  Foto: Jan Dvořák
B747-8i Korean Air na stojánce Letiště Václava Havla. Foto: Jan Dvořák
Přední část hlavní paluby pod pilotní kabinou skrývá 1. třídu. Foto: Jan DvořákPřední část hlavní paluby pod pilotní kabinou skrývá 1. třídu. Foto: Jan Dvořák
Přední část hlavní paluby pod pilotní kabinou skrývá 1. třídu. Foto: Jan Dvořák
Slavnostní zakrojení dortu na oslavě patnáctého výročí provozu linky Praha-Soul: J.E. Seoung-Hyun Moon, velvyslanec Korejské republiky v České republice, Martin Kučera, výkonný ředitel leteckého provozu Letiště Praha, Yeong Ho Choe, generální manažer letecké společnosti Korean Air pro Českou republiku. Foto: Letiště PrahaSlavnostní zakrojení dortu na oslavě patnáctého výročí provozu linky Praha-Soul: J.E. Seoung-Hyun Moon, velvyslanec Korejské republiky v České republice, Martin Kučera, výkonný ředitel leteckého provozu Letiště Praha, Yeong Ho Choe, generální manažer letecké společnosti Korean Air pro Českou republiku. Foto: Letiště Praha
Slavnostní zakrojení dortu na oslavě patnáctého výročí provozu linky Praha-Soul: J.E. Seoung-Hyun Moon, velvyslanec Korejské republiky v České republice, Martin Kučera, výkonný ředitel leteckého provozu Letiště Praha, Yeong Ho Choe, generální manažer letecké společnosti Korean Air pro Českou republiku. Foto: Letiště Praha
Posádka výročního letu slaví před nástupem do letadla. Foto: Jan Dvořák
Posádka výročního letu slaví před nástupem do letadla. Foto: Jan Dvořák
Pohled do ekonomické třídy. Foto: Jan Dvořák
Pohled do ekonomické třídy. Foto: Jan Dvořák
Zábavní a informační systém v opěradle každého sedadla. Foto: Jan Dvořák
Zábavní a informační systém v opěradle každého sedadla. Foto: Jan Dvořák
Ovládní systémů v područce sedadla. Foto: Jan Dvořák
Ovládní systémů v područce sedadla. Foto: Jan Dvořák
Interiér B 747 8i v denním nasvícení. Ilustrační foto: Korean Air
Interiér B 747 8i v denním nasvícení. Ilustrační foto: Korean Air
Interiér B 747 8i v nočním nasvícení. Ilustrační foto: Korean Air
Interiér B 747 8i v nočním nasvícení. Ilustrační foto: Korean Air
Obchodní třída (Prestige suite) nabízí plně polohovatelná sedadla. Foto: Jan Dvořák
Obchodní třída (Prestige suite) nabízí plně polohovatelná sedadla. Foto: Jan Dvořák
Kóje business class se nacházejí v přední části hlavní paluby a na horní palubě. Foto: Jan Dvořák
Kóje business class se nacházejí v přední části hlavní paluby a na horní palubě. Foto: Jan Dvořák
K oknu má přístup jen krajní kóje business class. Foto: Jan Dvořák
K oknu má přístup jen krajní kóje business class. Foto: Jan Dvořák
Prestige suite nabízí soukromí a poměrně luxusní prostor s několika odkládacími plochami a úložnými prostory. Foto: Jan Dvořák
Prestige suite nabízí soukromí a poměrně luxusní prostor s několika odkládacími plochami a úložnými prostory. Foto: Jan Dvořák
Prestige suite nabízí soukromí a poměrně luxusní prostor s několika odkládacími plochami a úložnými prostory. Foto: Jan Dvořák
Prestige suite nabízí soukromí a poměrně luxusní prostor s několika odkládacími plochami a úložnými prostory. Foto: Jan Dvořák
Business class nabízí v řadě tři dvojice míst, každé samostatně přístupné. Foto: Jan Dvořák
Business class nabízí v řadě tři dvojice míst, každé samostatně přístupné. Foto: Jan Dvořák
Plně polohovací křesla Prestige suite. Foto: Jan Dvořák
Plně polohovací křesla Prestige suite. Foto: Jan Dvořák
První třída se tu nazývá Kosmo Class. Soukromí je dokonalé, pří příchodu ale kvůli obestavěným kojím máte pocit, že se nacházíte v technickém zázemí. Samotné kóje jsou ovšem luxusní. Foto: Jan Dvořák
První třída se tu nazývá Kosmo Class. Soukromí je dokonalé, pří příchodu ale kvůli obestavěným kojím máte pocit, že se nacházíte v technickém zázemí. Samotné kóje jsou ovšem luxusní. Foto: Jan Dvořák
Víc dopředu jít už nejde - tyto dvě kóje první třídy se nacházejí pod pilotní kabinou zcela vpředu. Zvenčí jsou to první tři okna vpředu. Foto: Jan Dvořák
Víc dopředu jít už nejde - tyto dvě kóje první třídy se nacházejí pod pilotní kabinou zcela vpředu. Zvenčí jsou to první tři okna vpředu. Foto: Jan Dvořák
Pohled do kóje první třídy. Monitor je široký 61 cm (v ekonomické třídě 27 cm). Foto: Jan Dvořák
Pohled do kóje první třídy. Monitor je široký 61 cm (v ekonomické třídě 27 cm). Foto: Jan Dvořák
Celkový pohled na prostory první třídy. Míst je tu celkem šest. Foto: Jan Dvořák
Celkový pohled na prostory první třídy. Míst je tu celkem šest. Foto: Jan Dvořák
Schody na horní palubu, kde jsou jen místa business třídy. Foto: Jan Dvořák
Schody na horní palubu, kde jsou jen místa business třídy. Foto: Jan Dvořák
B 747 8i za letu. Foto: Korean Air
B 747 8i za letu. Foto: Korean Air
Korean Air Boeing 787-9 Dreamliner s kapacitou 269 míst, který je nasazován na linku z Prahy do Soulu v průběhu zimního letového řádu. Foto: Letiště Praha
Korean Air Boeing 787-9 Dreamliner s kapacitou 269 míst, který je nasazován na linku z Prahy do Soulu v průběhu zimního letového řádu. Foto: Letiště Praha

Letiště Václava Havla   Letečtí fanoušci ho mohou vídat nad Prahou vždy v letní sezóně už od roku 2016, a pokud využili jeho služeb na lince Praha - Soul, která právě slaví 15 let provozu, pak ho znají i zevnitř. Ostatním krátkou exkurzi po interiéru nejdelšího dopravního letadla světa B747-8i nabízí Flying Revue dnes. 

B747-8i do Prahy létá v konfiguraci s kapacitou 368 míst ve třech cestovních třídách. V přední části hlavní paluby se nachází oddělená část se šesti oddělenými prostory Kosmo Suite pro nejmovitější klientelu. Na hlavní palubě se nachází 26 míst Prestige Suite, dalších 22 míst Prestige Suite nabízí horní paluba. Cestující v Prestige Suite mají k dispozici polohovatelná sedadla, která lze rozložit až do podoby lůžka.

Zbytek hlavní paluby představuje 314 sedadel ekonomické třídy, mezi nimiž jsou větší podélné rozestupy, než znají letečtí cestující z letadel na středních tratích. Interiér působí velice příjemně, za letu by měl být letoun v kabině pro cestující výrazně tišší, než předchozí typy B747. Malé "i" v názvu označuje verzi pro cestující (Intercontinental), cargo verze pak má za osmičkou písmeno "F" (Freighter). První přílet B747-8i Korean Air 1. července 2016 byl zároveň premiérou pasažérské verze na českém území. Během zimní sezóny je linka mezi Prahou a Soulem operována letouny Boeing 787-9 Dreamliner s kapacitou 269 míst.  

B747-8i je i není největší dopravní letadlo světa. Co do počtu sedadel je na prvním místě A380, nejmladší B747 má maximální kapacitu nižší, je ale o 3,5 m delší (76,3 m B747-8i oproti 72,72 m A380). Osmička je tedy nejdelším dopravním letadlem světa. Delší než A380 je z dopravních letadel kromě B747-8 ještě A340-600 s délkou 75,36 m a B777-300 s délkou 73,9 m.

Vše o letadlech
”Flying

Podívejte se do našeho katalogu dopravních letadel. Vše podstatné o jednotlivých typech najdete zde.

Vůbec nejdelším letadlem světa je ale 84 m dlouhý nákladní obr Antonov An-225 Mrija. Pro představu: ani jedno z letadel by se nevešlo celé na fotbalový stadion. Na délku ano, křídla by ale - třeba na stadionu Sparty Praha - obsadila i tribuny. Svislé ocasní plochy by pak vysoko čněly nad stadion (u B747-8i do výšky šestipatrového domu, u A380 ještě o dvě patra výš).

Linka Praha-Soul tento týden oslavila 15 let trvání. Zahajovací let přistál v Praze 15. května 2004. V té době byl na linku nasazen Airbus A330-200 s kapacitou 257 míst ve dvou cestovních třídách. V průběhu let nasadil Korean Air na pražskou linku různé typy dálkových letadel, mezi něž patří Airbus A330-200, Airbus A330-300, Boeing 777-200ER, Boeing 777-300ER a Boeing 747-400.  V březnu 2014 byl na linku jednorázově nasazen dokonce Airbus A380. Další informace o typech letadel Korean Air najdete zde.

Oslavy, která se konala na Letišti Praha se zúčastnil J. E. Seoung-Hyun Moon, velvyslanec Korejské republiky v České republice, Martin Kučera, výkonný ředitel leteckého provozu Letiště Praha a Yeong Ho Choe, regionální manažer Korean Air pro Českou republiku. 

Vše o letecké dopravě
”Flying

Letadla, dopravce, rádce cestujícího létání a další zajímavosti z letecké dopravy najdete také v naší sekci Letecká doprava.

„Přímá linka z Prahy do Soulu patří k nejdůležitějším a také k těm nejstarším dálkovým spojením z Letiště Václava Havla Praha. Za 15 let provozu letělo s leteckou společností Korean Air na této trase více než 1,3 milionu cestujících v obou směrech a v Praze se uskutečnilo přes 5 600 odletů a přistání letadel tohoto dopravce. Vzhledem k tomu, jak je Praha v Jižní Koreji populární, můžeme očekávat, že počet turistů z této země v následujících letech ještě poroste. I proto jsem rád, že se nám v březnu podařilo ve spolupráci s Cizineckou policií ČR, Korean Air a korejskou ambasádou uvést do provozu nový způsob pasového odbavení prostřednictvím e-gatů, který korejským turistům příjezd do České republiky usnadní,“ uvedl Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha. 

„Jsme velmi hrdí na to, že letos můžeme oslavit dva důležité milníky – 50 let od založení Korean Air a 15 let od zahájení přímých letů do Prahy. Zahájení pražské linky významně přispělo k rozvoji turismu a obchodu mezi Jižní Koreou a Českou republikou a pevně věřím, že tento trend bude pokračovat i v následujících letech. Praha je důležitá destinace v síti Korean Air, což dokládá i fakt, že na linku nasazujeme nejmodernější stroje z naší flotily,“ uvedl Yeong Ho Choe, regionální manažer letecké společnosti Korean Air pro Českou republiku. 

Letní letový řád linky (*uvedené časy jsou místní) 

Číslo letuDny provozuLetounTrasaOdlet*Přílet*
KE935PO, STŘ, PÁ, SOB747-8iSeoul (ICN) – Praha (PRG)12:4516:55
KE936Praha (PRG) – Seoul (ICN)18:5011:50+1

Letecká společnost Korean Air byla založena v roce 1969, letos tedy slaví padesát let existence. V roce 2018 přepravila více než 26 milionů cestujících a patří mezi TOP 20 světových leteckých společností. Denně provozuje více než 460 letů do 124 destinací ve 44 zemích na pěti kontinentech. Má flotilu čítající 167 letadel a zaměstnává více než 20 000 zaměstnanců po celém světě. Hlavní základnou Korean Air je nově otevřený terminál 2 na mezinárodním letišti Inčchon v Jižní Koreji. Korean Air je zakládajícím členem letecké aliance Sky Team. 

-fr-

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Aktuality > Letecká doprava > Byli jsme na palubě B747-8i Korean Air. Na lince, která právě slaví 15 let, létá už čtvrtý rok
.

Kurz VFR zahraniční lety


Všechny kurzy a exkurze FR zde. 

Novinka: L-410

Novinka: Hloubkaři


Pod palbou hloubkařů - novinka v e-shopu.

Soutěž:



Triko CFRNA/CIDNA:


  Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

Časopis FR 5/2019

Staňte se pilotem:

Kalendárium:

Dne 23.10.1934 se stalo...
23.10.1934
Italský pilot Francesco Agello vytvořil rychlostí 709 km/h nový světový rychlostní rekord s plovákovým závodním letounem Macchi MC.72.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Trcaker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345