Brazilský Embraer posílá do boje o střední tratě proudový E 190 E2 nové generace

31.5.2016

Embraer E 190 E2Embraer E 190 E2
Embraer E 190 E2
Embraer 190 E2 v číslechEmbraer 190 E2 v číslech
Embraer 190 E2 v číslech
Rodina E-Jet E2 EmbraeruRodina E-Jet E2 Embraeru
Rodina E-Jet E2 Embraeru
Výrobce tvrdí, že nový letoun ušetří až 16% paliva na jedno sedadlo.Výrobce tvrdí, že nový letoun ušetří až 16% paliva na jedno sedadlo.
Výrobce tvrdí, že nový letoun ušetří až 16% paliva na jedno sedadlo.
Embraer E190 E2 z čelního pohledu. Embraer E190 E2 z čelního pohledu.
Embraer E190 E2 z čelního pohledu.

Jen tři měsíce po únorovém roll-outu zahájil brazilský Embraer letové zkoušky letounu E190-E2, prvního z nové generace své rodiny regionálních letadel. Za nadšených ovací stovek leteckých fanoušků letadlo poprvé vzlétlo 26. května 2016 ve 13:06 hod místního času v Sao José dos Campos v Brazílii, kde sídlí výrobní závod Embraeru. 

E 190 E2 letěl po dobu tří hodin a 20 minut a podle pilota kpt. Mozarta Louzady splnil všechny úkoly a očekávání. "Při prvním letu je vždycky mnoho očekávání a dnešní nebyl výjimkou. Let byl velmi hladký. Vyzkoušeli jsme let při Mach 0,82, vystoupali jsme do 41 tisíc stop, otestovali zatahování podvozku a klapek a řízení fly-by-wire. Všechny zkoušky prokázaly, že projekt E190-E2 je velmi vyspělý, a překonal všechny stanovené výkonnostní cíle,“ řekl kapitán Louzada.


Embraer E190 E2 - nejlepší momenty z první vzletu.

Sledovány byly výkonové charakteristiky a rozličné letové parametry včetně rychlosti, výšky letu a režimy s vysunutým i zasunutým podvozkem. "První let je vždy emocionální událost, bez ohledu na to, u kolika prvních vzletů jste za ty roky byl. V tomto případě jsme nejen dodrželi naše sliby, ale s dnešním vzletem jsme dokonce o několik měsíců napřed oproti plánovanému termínu. Chci poděkovat všem zaměstnancům Embraeru, kteří se účastní tohoto projektu," uvedl prezident společnosti Frederico Fleury Curado.
Embraer E 190 E2, první vzlet.

E190-E2 je nejnovějším konkurenčním přírůstkem do skupiny letadel pro krátké a střední tratě jako třeba větší Airbus A320neo, Boeing 737 MAX, nebo naopak menší či srovnatelně velké typy Mitsubishi MRJ90, Sukhoi Superjet 100 nebo čínský COMAC C919. Modernizace rodiny letadel E-Jet byla zahájena před více než deseti lety. Nová rodina bude zahrnovat nejmenšího člena E175-E2, střední E190-E2 a prodlouženou verzi E195-E2. 


Embraer 190 E2, promo video

Stroj, který 26. května vzlétl k letovým zkouškám, je prvním ze čtyř prototypů, které budou použity v certifikačním kampani E190-E2. Uvedení do provozu Embraer plánuje na rok 2018. Prodloužená verze E195-E2 by měla začít sloužit v roce 2019, naopak nejkratší Embraer E175-E2 by měl zahájit službu ještě o rok později.

Jan Dvořák

Zdroj: Airwaysnews.com, foto & video: Embraer

Zoom gallery

Flying Revue > Články > Letecká doprava > Brazilský Embraer posílá do boje o střední tratě proudový E 190 E2 nové generace
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

The SAFE Guide app

Stylové kryty na mobil

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

KURZ Listopad 2025:

SkyDemon:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 18.09.1928 se stalo...
18.09.1928
Německá dopravní vzducholoď LZ 127 Graf Zeppelin uskutečnila svůj první let. Během devíti let hladkého provozu provedla 590 letů, urazila přes půldruhého milionu kilometrů, přepravila 34 000 cestujících a 78 tun pošty.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí: