Leden – únor 2014

Leden – únor 2014

Většina z nás určitě čas od času zažívá okamžiky, kdy je hrdá na to, že je příslušníkem českého národa, že má svůj domov právě tady v Čechách. Pro mne takový okamžik zpravidla nadchází i tehdy, když se setkám někde daleko v zahraničí s obdivem cizinců k nějakém českému leteckému výrobku. Právě takový okamžik nastal vloni v Oshkoshi při rozhovoru s pilotem krásně vymazleného amerického Albatrosu, který jeho majitel a pilot v jedné osobě evidentně považoval za nejkrásnější „sportovní“ jet světa. To, že se nám nad hlavou přitom proháněla jedna z amerických akrobatických skupin létajících na stejném typu letounu, ten zážitek jen umocňovalo. A tak bych si moc přál, aby se Vodochodským vydařily jejich plány s připravovaným L-169. I proto, že tento letecký výrobce kráčí podle všeho správným směrem a je na čase, aby se o českém leteckém průmyslu zase vědělo nejen díky výrobcům ultralightů a lehkých letadel. V letošním ročníku Flying revue se čtenáři dočkají postupně několika novinek. Na stránky se vrátí oblíbený seriál Technika létání a už v tomto čísle se poprvé podíváme do světa leteckých filmů. Není to vše, ale více už prozrazovat nebudu. A samozřejmě celý kolektiv vydavatelství pracuje na tom, aby čtenáři opět nacházeli svůj časopis včas na policích novinových stánků a ve svých poštovních schránkách. A co Vás v tomto čísle čeká? Dvakrát se ještě dotkneme tématu „Albatros“. Představíme si „český Spitfire“, letoun Ellipse Spirit s krásným eliptickým křídlem, zavzpomínáme na jeden z nejkrásnějších pístových dopraváků, zjistíme, co je nového ve světě Red Bull Air Race, a povíme si něco o létání v africkém Maroku.

podpis.jpg

22.12.2014 Test: Ellipse Spirit 1658-800.jpg

Lítání, jízda na rychlém koni a motorky mají mnoho společného: naklání se to v zatáčkách, když zrovna jedeš či letíš, nepotřebuješ nic jiného a taky je to sakra návykové. Proč on ten Váňa se na to nevykašle a závodí? A co to má společného s letadly? Prostě, když to miluješ – není co řešit. více

22.12.2014 Profil: An-124 Ruslan 1651-800.jpg

V Rusku vznikla celá řada superobřích létajících prostředků. Jedním z nejzajímavějších, nejvýkonnějších a nejúspěšnějších je strategický dopravní letoun Antonov An-124, který i přes vojenské kořeny našel uplatnění hlavně v komerční dopravě. více

22.12.2014 Co přijde po Mi-24? 1668-800.jpg

Vrtulník Mi-24 se stal symbolem ruské vrtulníkové školy a představuje pravděpodobně nejznámější, a zcela jistě i nejrozšířenější bitevní typ východní provenience. V letectvu AČR ale Mi-24 čeká vyřazení. Jaký typ jej může nahradit? více

22.12.2014 Báječní muži na létajících strojích 1669-800.jpg

Zkoušeli jste si někdy vybrat svůj nejoblíbenější letecký film? Vsadím se, že řada z vás by si určitě vzpomněla na dnes již skutečnou klasiku, natočenou společností 20th Century Fox v roce 1964. více

22.12.2014 Douglas DC-6 1673-800.jpg

Zatímco slibně rozjeté civilní využití strojů Douglas DC-3 a DC-4 přerušila druhá světová válka, dala naopak vzniknout zakladateli poválečné dynastie pístových dopraváků od Douglase, typu DC-6, který se stal vůbec nejúspěšnějším čtyřmotorovým pístovým výrobkem společnosti. více

21.12.2014 Na palubě DC-6B: Prezidentský speciál 1635-800.jpg

Stojím na pardubickém letišti a kousek přede mnou se v paprscích slunce vyhřívá nádherná naleštěná DC-6, elegantní kráska z dob, kdy ještě dopravní létání neslo punc výjimečnosti. Mohutné vrtule „Double Waspů“ čekají na příležitost, až za chvilku rozčísnou vzduch nad českou krajinou více

21.12.2014 Rozhovor: Jacques „Speedy“ Bothelin 1628-800.jpg

Už jen pohled na pár prostých čísel týkajících se šéfpilota Breitling Jet Teamu Jacquese „Speedyho“ Bothelina udělá dojem. Pilotů s jedenácti tisíci hodinami strávenými v kokpitu při řízení letadel, 145 létanými typy a vedením předváděcí skupiny na více než 2800 leteckých show ve 36 zemích mnoho není. Exkluzivně pro Flying revue poskytl Jacques následující rozhovor. více

21.12.2014 Balóny mezi alpskými velikány 1672-800.jpg

Každý leden se nebe nad rakouským Filzmoosem naplní hukotem propanbutanových hořáků a nádhernými pestrobarevnými koulemi horkovzdušných balónů. A každoročním vrcholem řádění balonářů je již po více než tři desetiletí týdenní balónový festival. více

21.12.2014 Expedice Maroko 2013 1641-800.jpg

Přelet z Gibraltaru do Afriky je za námi. Sahara a její horké slunce nás netrpělivě očekávají, stejně tak jako zbývajících 3500 km, které nás dělí od domova. více

Flying Revue > e-shop > archiv > Archiv > Flying Revue 2014 > Leden – únor 2014
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

The SAFE Guide app

Stylové kryty na mobil

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

KURZ Listopad 2025:

SkyDemon:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 18.09.1928 se stalo...
18.09.1928
Německá dopravní vzducholoď LZ 127 Graf Zeppelin uskutečnila svůj první let. Během devíti let hladkého provozu provedla 590 letů, urazila přes půldruhého milionu kilometrů, přepravila 34 000 cestujících a 78 tun pošty.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí: