Proč jsou vrtulníky tak důležité pro boj s požáry v australské buši

20.1.2021

Fort Worth, Texas (8.ledna 2021) - Když ředitel Kestrel Aviation Ray Cronin mluví o boji s požáry, popisuje hasičské akce podobně, jako voják popisuje válku.

Koneckonců svým způsobem jsou boje s rozsáhlými požáry v australské buši podobné válečnému tažení proti nepříteli. 

kestrel_bell_412_iii.jpg

Cronin je ve svém oboru veteránem, má více než 30 let zkušeností s leteckou pomocí při likvidaci požárů. Společnost Kestrel Aviation založil již v roce 1985. Společnost původně začala jako škola pro výcvik vrtulníkových pilotů na letišti na předměstí Melbourne. Nyní se nachází na k specializovaném letišti v Mangalore, ve střední Victorii.  Jedná se o jednu z největších australských společností, jež poskytují leteckou pomoc při požárech. Kestrel Aviation je také největším provozovatelem strojů Bell 212 a Bell 412. Její rozsáhlá flotila mimo jiné čítá 12 strojů Bell.

“S vrtulníky Bell se velice dobře pracuje. Jednou z velkých výhod je skutečnost, že pokud létám na stroji Bell 212 a potřebuji se přesunout na Bell 412, není to prakticky žádný problém. Oceňuji, že jejich design a systémové řešení jsou si velmi podobné,“ říká Ray Cronin. Rovněž si chválí fakt, že z pohledu údržby jsou vrtulníky velice předvídatelné. Stejně tak je i spokojen se zákaznickou podporou Bellu a dodává, že „umožňuje [jeho] firmě plnit poslání a pomáhat místním komunitám.“  V Austrálii se nachází celkem čtyři certifikovaná zařízení Bell, které poskytují průběžnou a odbornou podporu pro australské zákazníky.  

kestrel_aviation-ff65eb-original-1609967518_ii.png

banner_do_clanku_fr_svet_z_nebe_dotisk.jpg

Cronin rovněž vzpomíná na letouny Huey, a domnívá se, že jedním z hlavních důvodů, proč jsou vrtulníky Bell tak spolehlivé a odolné je, že byly původně navrženy a vyrobeny jako válečné stroje. Civilní verze vrtulníků Bell tak mohou čerpat jak z vojenského výzkumu, tak z bojových zkušeností svých předchůdců.

“Odkaz a historie Bellu jako středně-velké vrtulníkové platformy nám výrazně pomohla dosáhnout vysoké provozuschopnosti a spolehlivosti včetně pokrytí velkého území.  V současné době jsme připraveni vzlétnout na čas v 99.7 % případů. Cokoliv, co bylo původně vyvinuto pro vojenský trh, funguje nad rámec toho, čemu je potřeba čelit v civilním světě,“ dodává Cronin.

V současnosti tyto civilní stroje a jejich posádky čelí mnoha nejrůznějším úskalím, včetně ochrany australských občanů před hrozivými požáry v buši. Jednou z hlavních rolí, jež vrtulníky Bell 212 a Bell 412 hrají, je hašení bodových požárů. Jedná se o hašení plamenů, které díky větru předskakují před hlavní požár, tak aby ten mohl být izolován a pozemní hasičské posádky si s ním mohli jednodušeji poradit. „Naše vrtulníky Bell čelí velice náročným podmínkám: žár, turbulence a lety, které jsou velice nízko nad zemí. Proto jsme si je pořídili, splňují vše, co od nich potřebujeme a jsou velice odolné,“ zmiňuje Cronin.

kestrel_aviation_2-1c21ad-original-1609967517_i.jpg

Flotila vrtulníků Bell 212 a 412 nemá za úkol jen přímé hašení ohňů. Někdy musí také dopravit požárníky do míst, do kterých by se jinak nedostali. „Je nutné uhasit zdroj požáru co nejdříve, abychom omezili jeho šíření,“ vysvětluje Cronin a dodává, že vrtulníky mají sytém, ve kterém je požární hadice připojena k 1500 litrové vodní nádrži. „Dispečer sesune hadici k pozemnímu týmu a ten poté cíleně hasí požár, kde je to nejvíce potřeba,“ říká Cronin.

“Typický požárník, slaňující se 75 metrů z vrtulníku a bojující s plameny v buši, které zapálil blesk, musí být nebojácný. Takový lidé milují přírodu a buš,“ tak představuje Cronin australské požárníky, kteří bojují s ohněm v buši. Dodává, že mají mnoho zkušeností s přežitím v odlehlých oblastech. Jsou schopni se ze zalesněných ploch dostat sami nebo si v buši prořezají provizorní přistávací plochu pro vrtulníky. 

kniha_eozn.jpg

Piloti, kteří si troufnou pilotovat tyto stroje v tak náročných podmínkách, jsou vzácnými jedinci. „Máme jich pár, kteří sloužili u armády, ale většina z našich pilotů má civilní letecký výcvik, a pracovali například při nahánění skotu. Naši piloti jsou spíše extroverti a mají rádi tvrdou, poctivou práci. Boj s požáry nemá rutinu, skrývá se zde opravdu mnoho výzev,“ říká Cronin.

Společnost Kestrel je průkopníkem v pokroku technologií a bezpečnosti v oblasti australského leteckého hašení požárů. Stala se prvním místním provozovatelem vrtulníků, jež obdržel od Australského úřadu pro bezpečnost civilního letectví (Australia’s Civil Aviation Safety Authority CASA) povolení hasit požáry i v noci, díky speciálním brýlím s nočním viděním tzv. „Night Eyes“, které pilotům umožňují létat naprosto kdykoliv.

Australská buš se s požáry potýká čím dál častěji, ty také sílí na intenzitě, jsou méně předvídatelné a sezóna, ve které se vyskytují, se prodlužuje. Jsou to hrdinové jako je Cronin a jeho tým, kteří udržují zemi v bezpečí.

O společnosti Bell

Již více než 80 let měníme zážitek z létání a toho, kam až se můžeme dostat. Byli jsme prvními, kdo prolomil hranici zvuku a kdo získal certifikaci pro komerční vrtulník. Byli jsme na palubě první lunární mise NASA a uvedli jsme na trh pokročilý systém s překlopnými rotory. Nastavujeme standardy pro mobilitu na vyžádání. Kromě centrály ve Fort Worth v americkém Texasu působíme jako dceřiná společnost Textron Inc. v dalších strategických lokalitách po celém světě. Díky tomu, že více než 1300 našich kolegů sloužilo v armádě, je naší vášní pomáhat právě armádě plnit její mise. Naše průlomové inovace přinášejí zákazníkům výjimečné zážitky. Efektivně, spolehlivě a v první řadě bezpečně.

O konsorciu Textron Inc.

Textron Inc. je mezinárodní společnost, která využívá svou globální síť leteckého, vojenského, průmyslového a finančního obchodu, k tomu, aby svým zákazníkům poskytla inovativní řešení a prvotřídní servis. Společnost Textron je známá po celém světě svými silnými značkami – např. Bell, Cessna, Beechcraft, Hawker, Jacobsen, Kautex, Lycoming, E-Z-GO, Arctic Cat, Textron Systems a TRU Simulation + Training. Pro více informací navštivte www.textron.com.

Autor fotografií a tiskové zprávy: BEST Communications

image001.gif

banner_do_clanku_fr_special_b_meteo.jpg

Flying Revue > Zprávy > Všeobecné letectví > Proč jsou vrtulníky tak důležité pro boj s požáry v australské buši
.

         Máme pro vás »

FR 4/2021: Už máte?

Nové číslo je již v prodeji! »

Káva o šesté!

Káva o šesté »

Kryty na mobil!

Kryty na mobil! »

Expedice Island/Grónsko 2021!

Expedice Island/Grónsko 2021! »

Akce na sluchátka BOSE!

SPECIÁL B Meteo!

Praktická letecká Meteorologie pro piloty »

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Naše cestopisy:

Naše cestopisy »

Pojišťovna Ergo:

Pojišťovna ERGO »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

 

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »

Kalendárium:

Dne 04.08.1951 se stalo...
04.08.1951
První let experimentálního prototypu English Electric P.1A, technologického demonstrátoru pozdějšího úspěšného stíhacího stroje English Electric Lightning.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345