Reno 2015 vrcholí finálovými lety

20.9.2015

Foto: Scott Germain - P-51 "Strega"
Foto: Scott Germain - P-51 "Strega"

Letošní Reno National Championship Air Races, proslulé závody kolem pylonů, dnes vyvrcholí finálovými závody ve všech třídách.

Letošní ročník každoročního vrcholu závodní sezóny pylonových speciálů dnes v nevadském Renu uzavřou finálové lety ve všech šesti závodních kategoriích.

Z hlediska účasti evropských závodníků je pro nás asi nejzajímavější třída F1, ve které se letos v rámci seriálu AirRace1 letěl jeden ze závodů ve španělské Lleidě. Do celkové klasifikace seriálu se pak počítají i výsledky ze závodů této třídy v Renu. Vítěz obou závodů na této straně Atlantiku (ve Španělsku a Tunisku), Švéd Thom Richard, si nevede špatně ani v ostré konkurenci amerických pylonových specialistů a ve většině postupových letů se pohyboval kolem čtvrtého místa. Richard ostatně trať v Renu zná více než dobře, protože se zdejších závodů zúčastňuje pravidelně v kokpitu ojedinělého závodního warbirdu, upraveného Mustangu poháněného motorem Rolls-Royce Griffon. Mezi fanoušky populární speciál "Precious Metal" však byl letos při přeletu do Rena poškozen, a tak Richard letos poletí pouze v kategorii F1.

V poli třídy "Jet" jsou jako obvykle s převahou zastoupeny české Albatrosy a Delfíny, kterým letos dělá konkurenci ojedinělý De Hevilland Vampire a polské Iskry.

 

Královskou disciplínou však nadále zůstávají upravené warbirdy ve třídě "Unlimited", ve které československé piloty před mnoha lety proslavil Miro Slovak, vítěz vůbec prvních zvodů v Renu v roce 1964. Letošní startovní pole speciálů je hodně prořídlé, ale i tak se očekává napínavý boj o vítězství mezi dvěma modifikovanými Mustangy ("Strega" a "Voodoo") a modifikovaným F8F Bearcatem "Rare Bear".

Každoročně nejvyrovnanější závody se odehrávají ve třídě T-6, kde závodí populární "Texany" a "Harvardy". Úpravy jsou zde velmi striktně omezeny, takže rozdíly mezi letouny jsou minimální. O to více se projevují rozdíly v přípravě strojů a ve schopnostech jejich pilotů. Video níže zachycuje čtvrteční kvalifikační let nejrychejších strojů této třídy.

Flying Revue > Zprávy > Všeobecné letectví > Reno 2015 vrcholí finálovými lety
.

         Máme pro vás »

FR 4/2021: Už máte?

Nové číslo je již v prodeji! »

Hlasujte pro Jirku Prušu!!!

Hlasujte pro Jirku Prušu »

SPECIÁL B Meteo!

Praktická letecká Meteorologie pro piloty »

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Expedice Island/Grónsko 2021!

Expedice Island/Grónsko 2021! »

Kryty na mobil!

Kryty na mobil! »

Káva o šesté!

Káva o šesté »

Naše cestopisy:

Naše cestopisy »

Pojišťovna Ergo:

Pojišťovna ERGO »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

 

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »

Kalendárium:

Dne 18.09.1928 se stalo...
18.09.1928
Německá dopravní vzducholoď LZ 127 Graf Zeppelin uskutečnila svůj první let. Během devíti let hladkého provozu provedla 590 letů, urazila přes půldruhého milionu kilometrů, přepravila 34 000 cestujících a 78 tun pošty.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345