Rusko-čínská společnost CRAIC ukázala maketu budoucího širokotrupého letounu C929 ve skutečné velikosti

12.11.2018

Maketa přední části letounu C929-600 v měřítku 1:1. Zdroj: UACMaketa přední části letounu C929-600 v měřítku 1:1. Zdroj: UAC
Maketa přední části letounu C929-600 v měřítku 1:1. Zdroj: UAC

C929   Rusko-čínská společnost CRAIC odhalila na leteckém veletrhu v Ču-Chej maketu jejich společného projektu širokotrupého letounu C929-600.

Širokotrupý letoun C929, který pod hlavičkou CRAIC (Commercial Aircraft International Corporation) společně vyvíjejí ruská společnost UAC a čínský COMAC, by měl být představen veřejnosti v roce 2025. Nyní společnost CRAIC na China’s biennial Airshow v Ču-Chaj ukázala maketu přední části trupu základní verze C929-600 ve skutečné velikosti a s kompletní vnitřní výbavou.

Interiér makety je přístupný a výrobce v něm ukazuje možné uspořádání a vybavení interiéru v trojtřídní konfiguraci, a to v "ruském i čínském stylu". C929-600 v základní konfiguraci má mít dolet až 12 000 km a bude schopen přepravit 280 cestujících. Součástí rodiny C929 budou i další dvě verze: C929-700 s prodlouženým trupem a kratší verze C929-500.

Model celého letounu C929-600. Zdroj: UACZoom gallery
Model celého letounu C929-600. Zdroj: UAC

V současnosti probíhá výběr dodavatelů hlavních systémů a zařízení, tato etapa by měla být dokončena během příštího roku. CRAIC chce zvýšit podíl čínských a ruských výrobců, u klíčových systémů jako je avionika by ale měl údajně i nadále spoléhat na západní výrobce. 

Výrobce má v úmyslu s C929 konkurovat B787 a A350 a obsadit 10 % celosvětového trhu v tomto segmentu. První dodávky CRAIC očekává v letech 2025 - 2029. Čína je nejrychleji rostoucí letecký trh na světě a očekává se, že čínské letecké společnosti během 20 let nakoupí více než 7 000 proudových dopravních letounů v hodnotě 1,1 bilionu dolarů, aby uspokojily narůstající poptávku leteckých cestujících.

 C929-600
3 třídní konfigurace 258-280 sedadel
2 třídní konfigurace 261-291 sedadel
1 třídní konfigurace 405-440 sedadel
Délka 63.755 m
Rozpětí 63.86 m
Výška 17.9 m
Šířka trupu 5.92 m
Výška trupu 6.07 m
  MTOW 245 t
Užitečné zatížení 48.83–50.4 t
Objem paliva 103.7 t
Tah 78 000 lbf
Cestovní rychlost 908 km/h
Dolet 12 000 km

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Zprávy > Letecká doprava > Rusko-čínská společnost CRAIC ukázala maketu budoucího širokotrupého letounu C929 ve skutečné velikosti
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
.

         Máme pro vás »

FR 2/2020: Už máte?

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

PilotShop.cz:

Konference:

 

Předplatné jako dárek:

Předplatné:

..
12345

Drony a my:


Létejte s vaším dronem bezpečně

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 06.04.1909 se stalo...
06.04.1909
V Buoy ve Francii vzlétl první letoun zkonstruovaný kompletně Henri Farmanem. Stroj označovaný jako Farman III, nebo někdy též Farman HF1, se stal prvním letounem využívajícím pro příčné řízení křidélek umístěných na odtokové hraně na konci křídla.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345