3.5.2020
Setkání na Letkově (LKPL)
LKPL v celé své kráse. Z výšky vypadá jako letadlová loď.
Po delší době psaní emailů s kolegou Petrem Dvořákem, který připravuje perfektní výuková videa o Škole letecké meteorologie, padl návrh na společné setkání na letišti Plzeň-Letkov (LKPL), oficiální stránky AK zde: https://akletkov.cz/. Cílem našeho setkání byla možnost projednat společnou strategii našeho dalšího přispívání pro Flying Revue a také se i poprvé osobně setkat. V době rozhodnutí o termínu setkání právě panovalo nadšení z uvolněného sportovního létání v této složité době a tak termín připadl na první volnou sobotu, tedy 11.4.2020.
Petr Dvořák na finále dráhy 26 na LKPL, s letadlem Skyleader 400, s imatrikulací OK-TUU 60.
Čas příletu byl stanoven na 14:00 a Petr jako řádný letec svůj slib dodržel. Na frekvenci 130,610 MHz LKPL se v 13:50 ozvalo „Letkov Rádio, OK-TUU60, Dobrý den…“. Po komunikaci s řídícím dosedl Skyleader 400 z LKRK (více o tomhle pěkném letadle na https://www.flying-revue.cz/zkusenosti-s-letanim-skyleadera-400-v-rakovniku) na práh dráhy 26 a doroloval před hlavní budovu. Petr nepřiletěl sám, ale i se svým bývalým studentem Tomášem Bryndou z Kladna. Následovalo klasické přivítání v rouškách a bez podání ruky.
Zleva Petr Dvořák, uprostřed Tomáš Brynda a na pravé straně s rouškou přes půlku obličeje Tomáš Zach.
Zlín Z526 z LKPL, s imatrikulací OK-ZCA na finále dráhy 26, v pozadí je dominanta okolí, zřícenina hradu Radyně.
Nezbytná prohlídka aeroklubu proběhla od zázemí až po poslední hangár a mohli jsme se vrátit k sezení u hlavní budovy a hovořit o tom nejdůležitějším, přípravě materiálů pro Flying Revue. Petr horlivě vysvětluje práci, kterou vkládá do přípravy videí pro web a odkrývá mnohá překvapení. Například to, že většina výkladu je rovnou z hlavy. Tedy znalosti z patra, je to neuvěřitelné! Když si uvědomím, že jsem si určité části musel zastavit a přehrát znova, abych je pochopil. Výhledově mluví o pokračování seriálu a dalších plánech.
WT-9 Dynamic s imatrikulací OK-PUS19 Letkovského aeroklubu, za kniplem Michal Budějovský.
Rozebíráme témata na budoucí články z obou stran a hodně témat směřuje k Jiřímu Prušovi, který se bohužel nemohl z osobních důvodů také zúčastnit tohoto setkání. Hodnotíme novou sérií videí Neobvyklá přistání a plány, které má. Například ten na oblet zeměkoule v jeho Dynamicu OK-LEX, který bohužel přerušila současná pandemie. Také o tom můžete slyšet v podcastu pro Hospodářské Noviny (https://domaci.ihned.cz/c1-66749650-letecka-doprava-se-uz-nikdy-nedostane-tam-co-byla-turistika-je-letos-vyrizena-rika-pilot-a-byvaly-viceprezident-csa-prusa?fbclid=IwAR1PS-eKITN3zujWvoSXqKKGv8TNjm0dCu3AYed08wnoZFonWAVQ8GhiMgk). Po dvou hodinách zajímavého povídání se Petr rozhodl k odletu a dokončit sobotní výlet na plánované trati LKRK-LKPL-LKKL-LKRK.
Setkání s kolegou bylo pro mě velice příjemné a jako tečku na závěr, bych rád zopakoval výzvu, která byla nedávno na webu Flying Revue zveřejněna . „Pokud by pravidelná i občasná spolupráce s webem Flying Revue zajímala i Vás, pak prosím napište na info@flying-revue.cz, abychom se domluvili na tom, jaké příspěvky, v jaké formě i jak často by jste mohli pro web poskytovat“
Děkuji
Tomáš Zach
Petr Dvořák na stojánce LKPL.
Skyleader 400 z Rakovnického aeroklubu.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »