30.12.2016 Pilotní legenda Josef Pavlík: Bez létání? To by bylo, jako bych nežil 
Pilotní legendy - Josef
Pavlík II. Právem patří
mezi legendy českého poválečného leteckého nebe. Jako jeden
z mála dokázal zkrotit možná nejjankovitější letadlo
československé letecké historie, Avii S-199 zvanou Mezek, zažil
čistky v letectvu v 50. letech. Později létal na všech typech
proudových letounů, které československá armáda měla k
dispozici. více
29.12.2016 Video: Problémy s motorem při vzletu 
Video z kokpitu Stát se
to může. Všechno jde, jak má. Letoun pojíždí, vjíždí na dráhu,
rozjíždí se a vzlétne. Ještě než doletí nad konec dráhy, motor
začne vynechávat a ... více
28.12.2016 Jak se stát leteckým mechanikem 
A šít umíte? Tak na to se vás už dnes při
přijímacím pohovoru na pozici leteckého mechanika nikdo ptát
nebude, na počátku historie letectví to ale byla nutnost - většina
letadel byla potažena plátnem. Co tedy musíte umět dnes a jak se k
vysněné profesi dostat? více
27.12.2016 V kokpitu Air Mali: Víte, že českoslovenští piloti létali v šedesátých letech v Africe? 
Je celá řada kapitol našeho letectví, které už skoro upadly
v zapomnění. Jednou takovou je doslova exotické létání českých
a slovenských pilotů v Africe. Bohužel, mnoho
z tehdejších aktérů už na nás kouká z opravdového
leteckého nebe, a tak můžeme čerpat už jen z jejich
vzpomínek. více
26.12.2016 Video: Letadla jako svítící střely aneb časosběrný rej na letišti Changi v Singapuru 
Zajímavá videa Je to úchvatný barevný rej, kde
tanečníky jsou světlomety letadel minutu co minutu přistávajících
či startujících z druhého největšího asijského letiště. Seznamte
se, Changi Airport Singapur otevírá oponu časosběrného nočního
videa. více
23.12.2016 Pilotní legenda Josef Pavlík: Možná je to silné slovo, ale Mezka jsem miloval 
Pilotní legendy - Josef
Pavlík I. "Tak mě tady
máte," usměje se bělovlasý muž v letecké uniformě, když
vystoupí z auta na parkovišti Leteckého muzea Kbely. Nohy už
neslouží dokonale, přesto se letec hbitě vydá k hangáru, ve kterém
tráví svou výslužbu letoun, do něhož už za chvíli plukovník Josef
Pavlík znovu usedne. Po více než šedesáti letech. více
22.12.2016 Letečtí cestující jsou stále náročnější. Dopravci jim musí šít nabídku na míru 
Úspěšné letecké společnosti si své klienty
hýčkají. A pokud chtějí být úspěšné i nadále, musí nabídnout
produkt či službu, kterou si jejich zejména stálí či loajální
zákazníci přejí a očekávají ji. více
21.12.2016 Rimowa Junkers F 13 aneb nostalgické kouzlo vlnitého plechu 
Už jsme si tak nějak zvykli: na našich letištích se pravidelně
objevují ultralehké repliky různých letounů, často i z doby počátků
létání. Jsou ovšem zmenšeny, aby se vešly do hmotnostního limitu
dané kategorie. Ovšem že by se podle původních plánů postavil
letoun v měřítku 1:1, to se neděje každý den... více
19.12.2016 Létání v USA? Fascinující příroda, skvělá letecká infrastruktura a benzín za polovic 
Létání v USA je atraktivní z několika důvodů – cena
benzínu je méně než poloviční oproti Evropě, neplatí se letištní
ani navigační poplatky, pronájem letadla stojí také asi polovinu,
letecká infrastruktura tu funguje skvěle, s vlastním létáním
není spojená žádná administrativa, přátelské přijetí i zázemí pro
posádky letadel na většině letišť. A co je velmi důležité – najdete
tu neopakovatelnou přírodu a pro evropské oči úžasná města. více
16.12.2016 Naposledy letěl před 34 lety, k šedesátinám dostal MiG-15bis SB 3255 renovaci 
Vyrobili ho v roce 1956. V roce 1982 naposledy letěl. Nyní, po
šedesáti a půl roce od chvíle, kdy sjel z výrobní linky, ho
Vojenský historický ústav Praha a Vojenský technický ústav
představili veřejnosti po pětiměsíční renovaci a vypadá opět jako
zbrusu nový. více