
Video z kokpitu Stát se to může. Všechno jde, jak má. Letoun pojíždí, vjíždí na dráhu, rozjíždí se a vzlétne. Ještě než doletí nad konec dráhy, motor začne vynechávat a ... více

Video z kokpitu Stát se to může. Všechno jde, jak má. Letoun pojíždí, vjíždí na dráhu, rozjíždí se a vzlétne. Ještě než doletí nad konec dráhy, motor začne vynechávat a ... více

A šít umíte? Tak na to se vás už dnes při přijímacím pohovoru na pozici leteckého mechanika nikdo ptát nebude, na počátku historie letectví to ale byla nutnost - většina letadel byla potažena plátnem. Co tedy musíte umět dnes a jak se k vysněné profesi dostat? více

Je celá řada kapitol našeho letectví, které už skoro upadly v zapomnění. Jednou takovou je doslova exotické létání českých a slovenských pilotů v Africe. Bohužel, mnoho z tehdejších aktérů už na nás kouká z opravdového leteckého nebe, a tak můžeme čerpat už jen z jejich vzpomínek. více

Zajímavá videa Je to úchvatný barevný rej, kde tanečníky jsou světlomety letadel minutu co minutu přistávajících či startujících z druhého největšího asijského letiště. Seznamte se, Changi Airport Singapur otevírá oponu časosběrného nočního videa. více

Pilotní legendy - Josef Pavlík I. "Tak mě tady máte," usměje se bělovlasý muž v letecké uniformě, když vystoupí z auta na parkovišti Leteckého muzea Kbely. Nohy už neslouží dokonale, přesto se letec hbitě vydá k hangáru, ve kterém tráví svou výslužbu letoun, do něhož už za chvíli plukovník Josef Pavlík znovu usedne. Po více než šedesáti letech. více

Úspěšné letecké společnosti si své klienty hýčkají. A pokud chtějí být úspěšné i nadále, musí nabídnout produkt či službu, kterou si jejich zejména stálí či loajální zákazníci přejí a očekávají ji. více

Už jsme si tak nějak zvykli: na našich letištích se pravidelně objevují ultralehké repliky různých letounů, často i z doby počátků létání. Jsou ovšem zmenšeny, aby se vešly do hmotnostního limitu dané kategorie. Ovšem že by se podle původních plánů postavil letoun v měřítku 1:1, to se neděje každý den... více

Létání v USA je atraktivní z několika důvodů – cena benzínu je méně než poloviční oproti Evropě, neplatí se letištní ani navigační poplatky, pronájem letadla stojí také asi polovinu, letecká infrastruktura tu funguje skvěle, s vlastním létáním není spojená žádná administrativa, přátelské přijetí i zázemí pro posádky letadel na většině letišť. A co je velmi důležité – najdete tu neopakovatelnou přírodu a pro evropské oči úžasná města. více

Vyrobili ho v roce 1956. V roce 1982 naposledy letěl. Nyní, po šedesáti a půl roce od chvíle, kdy sjel z výrobní linky, ho Vojenský historický ústav Praha a Vojenský technický ústav představili veřejnosti po pětiměsíční renovaci a vypadá opět jako zbrusu nový. více

Reportáž Každý pilot je ve sluchátkách zaslechl, málokdo je viděl: „Calibra 41, zahajujeme měření.“ Kalibrační letka Oddělení letového ověřování v akci tentokrát i s redaktorem Flying Revue na palubě. více


Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »