> Letištní hasičiNikdo si nepřeje, aby
je někdy v životě potřeboval. Přesto jsou tu, protože když se něco
přihodí, jsou tu pro vás.
> Proudoví aristokrati na RuzyniConvair
CV-990A Coronado je skutečně unikátní letoun hodný šlechtického
přídomku. Obdivovat jsme ho mohli i u nás.
> Zámky na
Labi Francouzi mají své zámky na Loiře, my zase
na Labi.Jak vypadají z letadla?
Věříme, že vám FR 2/2017 udělá stejnou radost
jako nám.
Také se podívejte, co jsme pro vás
napsali v předchozích
číslech. Na stáncích je už nekoupíte, ale když
nám , pošleme vám je. Nebo
si objednejte
předplatné - to je nejjistější a ještě vám
časopis doručíme až domů.
Co si kromě jiného přečtete ve druhém čísle
Flying Revue:
Na samém počátku našeho výletu byla pohádka.
„Kdepak ty ptáčku hnízdo máš...“ zpívá v ní Karel Gott a
Libuška Šafránková v roli Popelky ujíždí na koni k zámku
Moritzburg. Zatímco moderní Popelka zvládala bravurně jízdu na koni
tryskem, dnešní pilotka Cessny C 172 musí držet na uzdě 180 koní
motoru Lycoming a zvládat srovnávací navigaci. více
Výkonné plachtenie sa v súčasnosti
koncentruje na dlhé prelety, pri ktorých sa plachtár snaží
dosahovať vysoké preletové rýchlosti. Takmer sa zabúda na jedno
zaujímavé obdobie, keď na získanie výšky využívali plachtári
oblaky, v ktorých krúžili bez vonkajšej viditeľnosti, čiže
naslepo „bez vidu“. více
Noční můrou každého pilota je oheň. Dokud
letadlo letí a drží pohromadě, musí bojovat s problémy sám.
Podaří-li se mu přistát, může počítat s podporou
profesionálního týmu vybaveného špičkovou technikou. Jak vypadá ten
na Letišti Václava Havla? více
Nebojte se, následující řádky nebudou věnovány
šlechtě, nýbrž skutečným a vpravdě unikátním dopravním letounům.
Čas nezastavíme a v současné době už ani jeden z nich není
letuschopný. Je to velká škoda, avšak s jejich typickými tvary
se naštěstí můžeme setkávat v expozicích několika muzeí
s leteckou nebo i dopravní tematikou. Nebudu vás dále napínat,
hovořím o letounech Convair CV-990A Coronado. více