Ztratilo se vám na letišti zavazadlo? Zachrání vás reklamační kiosek

1.3.2019

Kiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště PrahaKiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha
Kiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha
Kiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště PrahaKiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha
Kiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha
Kiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště PrahaKiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha
Kiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha
Informační kiosek na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště PrahaInformační kiosek na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha
Informační kiosek na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha
Informační kiosek na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště PrahaInformační kiosek na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha
Informační kiosek na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha

Letiště Václava Havla Praha     Ztratilo se vám po příletu do Prahy zavazadlo? Pátrání po něm je od nynějška jednodušší a mělo by být i efektivnější - díky nově zprovozněným samoobslužným reklamačním kioskům.

Skoro vždycky je to chvilka napětí. Stojíte po příletu u výdejového pásu zavazadel a čekáte, kdy z útrob letiště vyjede právě to vaše. V drtivé většině případů je vaše čekání korunováno úspěchem, může se ale stát, že žádná další zavazadla už se na pásu neobjevují a vy přesto máte prázdné ruce. Letiště Vácalva Havla pro tyto případy jako jedno z prvních letišť ve střední Evropě nyní přišlo s technologickou novinkou, jejímž prostřednictvím ztrátu zavazadla můžete reklamovat - samoobslužným kioskem.

záhujiop.jpg

» Přečtěte si: Královna nebes slaví. První Boeing 747 poprvé vzlétl přesně před padesáti lety


Jak to funguje

Kiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha
Kiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha

Kiosky jsou na letišti zatím dva, jeden na Terminálu 1, druhý na Terminálu 2, vždy v celním prostoru v blízkosti pásů pro výdej zavazadel. V kiosku zadáte reklamaci a po síti se rozběhne pátrací akce. Po nalezení vám zavazadlo doručí až domů.

"Cestující, kteří po příletu v rámci Schengenského prostoru nenajdou na výdejovém pásu svá zavazadla, mohou v reklamačním formuláři v kiosku uvést i adresu, kam chtějí zavazadla doručit," vysvětluje tisková mluvčí Czech Airlines Handling Kateřina Pavlíková. Výhoda kiosků spočívá i v tom, že kiosek informaci o ztraceném zavazadle automaticky předá všem handlingovým společnostem, které odbavovaly lety, na které cestující nastoupil před jeho samotným přistáním v Praze.

"Velmi se tak zjednoduší předávání informací v případě, že cestující ztratil zavazadlo v rámci přestupního letu," říká Tomáš Vláčil, ředitel provozu terminálů Letiště Praha. 

Víte, co znamená...
”fr_int”

...handling v letectví?

Odpověď najdete v našem Slovníku leteckých pojmů.


Zkopíruj a vlož do pole pro vyhledávání po otevření slovníku: handling.

Nové kiosky, které zatím pracují ve zkušebním režimu, umožňují vyplnění on-line formuláře v devíti světových jazycích, což by mělo pomoci s reklamací zavazadel cestujícím z neanglicky hovořících zemí.

» Přečtěte si: Proč by ve vaší pilotní výbavě neměla chybět aplikace VFR Communication

Do testovacího režimu se zapojily například společnosti Air France/KLM, Lufthansa, Swiss Air Lines, Austrian Airlines, SAS nebo airBaltic, a pochopitelně obě handlingové společnosti, které na největším českém letišti působí, tedy Menzies Aviation a Czech Airlines Handling.

Obě posledně jmenované společnosti se na zprovoznění kiosků podílely i finančně. Podobné kiosky najdou cestující například ve Skandinávii nebo na Novém Zélandu. 

Informační kiosky

On-line kiosků pro cestující najdete ale v terminálech ruzyňského letiště více. Kromě check-in terminálů, které už cestující mohou využívat delší dobu, zde na přelomu roku uvedli do zkušebního provozu také informační kiosky. Ty vám nabízí možnost videohovoru s pracovníkem informací, ale nemusíte absolvovat nezřídka mnoho desítek metrů k nejbližíš informační přepážce. To může být v situaci, kdy vás začíná tlačit čas, docela příhodné. Virtuální informační služba má podobu kiosku s velkým LCD displejem a funguje na principu videohovoru s živou informační agentkou nebo agentem na vzdáleném pracovišti. 

Virtuální informační služba cestujícím poskytuje například aktuální informace o odletech a příletech včetně informací o svém letu, poskytovaných službách nebo dopravě z letiště. Poradí rovněž s orientací na letišti, nasměruje ke správné odbavovací přepážce nebo odletové čekárně.

-fr-

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Aktuality > Letecká doprava > Ztratilo se vám na letišti zavazadlo? Zachrání vás reklamační kiosek
.

CIDNA 2019: 2. etapa


» Start 19. 9. z LKKT (» první etapa)

Triko CFRNA/CIDNA:


  Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

Časopis FR 5/2019

 

Soutěž:

Novinka:

Kalendárium:

Dne 18.09.1928 se stalo...
18.09.1928
Německá dopravní vzducholoď LZ 127 Graf Zeppelin uskutečnila svůj první let. Během devíti let hladkého provozu provedla 590 letů, urazila přes půldruhého milionu kilometrů, přepravila 34 000 cestujících a 78 tun pošty.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345