20.3.2017 Bezpečnost létání začíná čím dál více mimo letiště a letadla. Například v kyberprostoru 
Kam se začíná rozšiřovat ochrana letectví? Doba se změnila!
Pamětníci zatlačí slzu při vzpomínce na to, jak si mohli na Ruzyni
nedaleko ranveje sednout do trávy a nerušeně pozorovat provoz,
včetně občasných cyklistů krátících si přes dráhu cestu do práce.
Postupně jsme si zvykli na ploty a důsledně střeženou neveřejnou
část letišť. I přesto nepřestává být letecká doprava terčem útoků,
které však mají novou podobu. více
16.3.2017 EASA certifikovala rychlý internet pro letouny Bombardier Global 
Vysokorychlostní připojení k internetu na palubách letadel se
stále více stává skutečností. EASA nyní certifikovala systém
Ka-band kanadského Bombardieru pro všechny jeho letouny řady
Global. více
13.3.2017 První japonská A380 bude vypadat jako kareta obrovská a bude létat mezi Tokiem a Honolulu 
Zajímavost Japonský
dopravce All Nippon Airways (ANA) zveřejnil, jak bude vypadat
design jeho prvního Airbusu A380. Největší dopravní letoun světa
bude pro lety společnosti ANA na lince Tokyo - Honolulu vyveden v
podobě karety obrovské. více
8.3.2017 Boeing představil prodlouženou verzi B737 MAX 9 
Rollouty nových letadel Boeingu vždy přilákají stovky fanoušků
létání. I včera v Rentonu ve státě Washington tomu tak bylo -
Boeing tu poprvé ukázal veřejnosti B737 MAX 9, o pět metrů delší
verzi B737 MAX 8. více
23.2.2017 Satelitní navigace v IFR i VFR létání: Pozemní příprava 
Satelitní navigace v IFR i VFR létání 2.
Před týdnem jsme otevřeli nové, velmi zajímavé
téma: využití satelitní navigace pro přístrojové létání a zejména
přiblížení využitelné i na letištích, kde není k dispozici systém
ILS. Dnes o pozemní přípravě pro využití satelitní
navigace. více
22.2.2017 První dopravní letoun s řízením fly-by-wire, Airbus A320, vzlétl poprvé před třiceti lety 
Před třiceti lety, 22. února 1987, vzlétl z Toulouse prototyp
prvního dopravního letounu s fly-by-wire řízením, dnes již
legendární Airbus A320. Typ létá - byť průběžně modernizován -
dodnes. více
20.2.2017 Letištní hasiči aneb pojistka pro špatné chvíle 
Noční můrou každého pilota je oheň. Dokud
letadlo letí a drží pohromadě, musí bojovat s problémy sám.
Podaří-li se mu přistát, může počítat s podporou
profesionálního týmu vybaveného špičkovou technikou. Jak vypadá ten
na Letišti Václava Havla? více
17.2.2017 B777-300ER společnosti Swiss uvězněný v mrazivém kanadském městě Iqaluit opět létá. I díky An-124 Ruslan 
Let Swiss LX40 z Curychu do Los Angeles probíhal normálně až do
chvíle, kdy pilotům Boeingu 777-300ER HB-JND nad Ostrovem Prince
Charlese v severovýchodní Kanadě, tedy zhruba v polovině cesty,
systém ohlásil výpadek levého motoru. více
16.2.2017 Proudoví aristokrati na Ruzyni 
Nebojte se, následující řádky nebudou věnovány
šlechtě, nýbrž skutečným a vpravdě unikátním dopravním letounům.
Čas nezastavíme a v současné době už ani jeden z nich není
letuschopný. Je to velká škoda, avšak s jejich typickými tvary
se naštěstí můžeme setkávat v expozicích několika muzeí
s leteckou nebo i dopravní tematikou. Nebudu vás dále napínat,
hovořím o letounech Convair CV-990A Coronado. více
15.2.2017 Satelitní navigace a EGNOS může na řadě letišť nahradit chybějící ILS 
Využití satelitní navigace v letectví
1. řístrojová přiblížení si postupně nacházejí
cestu i na malá letiště. Sblížení malých a menších měst i jejich
obyvatel v Evropě se díky novým možnostem GNSS přiblížení stává
postupně realitou. Jak to všechno funguje či fungovat bude, lze
shlédnout na videu, které vzniklo v rámci projektu CaBilAvi
(Capacity Building for Aviation). více