Co dělat, když musíme rychle sklesat

3.5.2017

Ideální situace v kokpitu. Pokud ale vznikne problém, je třeba ho řešit.  Ilustrační foto: Keyword-suggestions.comIdeální situace v kokpitu. Pokud ale vznikne problém, je třeba ho řešit.  Ilustrační foto: Keyword-suggestions.com
Ideální situace v kokpitu. Pokud ale vznikne problém, je třeba ho řešit. Ilustrační foto: Keyword-suggestions.com

Pilotní tipy  Je to nemilé, ale stát se to může. Porucha či jiná komplikace nás donutí rychle sklesat do nižší letové hladiny. Co v takové situaci dělat a jak ji řešit racionálně a efektivně?

K tomu, abychom museli co nejrychleji sklesat, může vést řada důvodů. Není to jistě běžná situace a pilot sportovního letadla na ni není na rozdíl od pilotů dopravních letadel systematicky cvičen. Co teď? Můžete samozřejmě začít listovat v manuálu letadla, tam toho, pokud na to vůbec budete mít čas, ale moc nenajdete.

Je proto dobré si pamatovat pár jednoduchých postupů, které pomohou váš sestup zrychlit, aniž by byla ohrožena vaše bezpečnost.

Jako první krok je samozřejmě potřeba stáhnout plyn, v případě požáru na palubě nebo požáru motoru okamžitě uzavřít přívod paliva, případně zcela vypnout motor. Pokud máte stavitelnou vrtuli, tak je dobré nastavit listy na minimální úhel náběhu (maximální otáčky). Jestliže má vaše letadlo zatahovací podvozek, pak je potřeba snížit rychlost tak, abyste jej mohli vysunout.

Pilotní tipy
”Flying

Další pilotní tipy si můžete přečíst v naší rubrice Pilotní tipy v sekci Pro piloty.

Pokud je tato rychlost vyšší než rychlost pro vysunutí klapek, pak je potřeba rychlost dále snížit a klapky postupně vysunout do plné polohy. Pokud to odpovídá situaci, je možné také klesat spirálovitě v ostré zatáčce. I tento manévr urychlí vaše klesání.

Pokud tato alternativa není vhodná, pak lze použít skluz, který vám umožní letět přímo. Je však vhodné jej trénovat dříve, než jej budete potřebovat v reálu. Pokud byste jej totiž nezvládali správně, pak to může být nebezpečný manévr. 

Rychlost klesání v situacích, kdy je potřeba například jen klesat co nejrychleji kvůli přistání na práh příliš blízké dráhy, pak je možné kromě skluzu, velkých klapek a podvozku použít ještě „esíčka“, tzn. vlastně umělé prodloužení délky letu před prahem dráhy. 

-fr-

logo_fr_transp.jpg

kkk.jpg

Flying Revue > Pro piloty > Archiv > Pilotní tipy > Co dělat, když musíme rychle sklesat
.

FR 4/2019: Už brzy!



Letecká angličtina:


            » Vše o VFR Communication »

CIDNA 2019: Už brzy!

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Exkurze s FR:

Databáze letišť 2019:


» Klasická dtb  » Kompl. dtb  » EN edition

Učebnice pilota 2019:

Aplikace VFR Comm.:


           Kapitola zdarma - test it! »

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Kalendárium:

Dne 26.06.1898 se stalo...
26.06.1898
 Ve Frankfurtu nad Mohanem se narodil německý letecký konstruktér a průmyslník Wilhelm (Willy) Emil Messerschmitt.
zavřít

Představujeme:


                 » Letiště Jičín (LKJC) 

Předplatné:

..
12345

Knihy FR:

..
123

Inzerce: 

..
12345

Letecká videa FR:

Legendy čs. letectví:

Práce v letectví:

Inzerce

Reklama

Naši partneři:

..
12345