První ruský těžký bojový bezpilotní letoun má za sebou první vzlet

8.8.2019

Minulou sobotu absolvoval první vzlet těžký bojový bezpilotní letoun Suchoj Su-70 Ochotnik (Lovec). Vzlet i následný let a přistání proběhly podle sdělení ruského ministerstva obrany bez problémů. Ruská strana následně zveřejnila video z prvního vzletu.


První vzlet těžkého bojového bezpilotního letounu Suchoj Su-70 Ochotnik. Zdroj: MO Ruské federace

Jak můžete vidět ve videu, letoun řízený ze země operátorem provedl během dvaceti minut několik obletů letiště a poté úspěšně přistál. Let se konal "na jednom z testovacích letišť ruského ministerstva obrany" - bližší informace ministerstvo neposkytlo.

Su-70 využívá konstrukci létajícího křídla bez svislých ocasních ploch, technické parametry zatím ruská strana nezveřejnila, svými rozměry se ale blíží  stíhacímu letounu Su-57. Ochotnik je kratší, ale má větší rozpětí. Ruské zdroje uvádějí délku 14 metrů a rozpětí 19 metrů.

Vzletová hmotnost Ochotnika se odhaduje na 20-25 tun, do vnitřních šachet pojme dron výzbroj o hmotnosti až 2 tuny, vybaven má být také systémy pro vedení radioelektronického boje. 

Rychlost letounu by se měla pohybovat v rozpětí 1000 až 1400 km/h, letoun disponuje pohonnou jednotkou AL-31F a je vybaven přídavným spalováním, které mu umožňuje krátkodobě dosáhnout nadzvukové rychlosti. Dolet by měl být kolem 5 000 km. Dron spadá do kategorie stealth, měl by tedy být obtížně zjistitelný pro radarové systémy protivníka. 

Bezpilotní letoun Su-70 Ochotnik by měl být určen k ničení nepřátelských cílů tam, kde je užití útočných letounů s lidskou posádkou riskantní. Očekává se, že Ochotnik by měl působit v koordinaci s už zmíněným pilotovaným Su-57 a to tak, Su-57 bude doprovázet několik Su-70, které budou operovat v předsunutých pozicích a posádka Su-57 je bude moci dálkově ovládat. 

Letové testy by měly probíhat minimálně jeden rok, o zařazení do výzbroje ruských vzdušných sil zatím není rozhodnuto.

Ruská armáda je dosud vyzbrojena pouze malými průzkumnými bezpilotními letoun jako je Eleron-3, který váží asi 3,5 kg, Orlan-10 o hmotnosti 14 kg, jenž je schopen nést 5 kg dalšího vybavení. Nejtěžší drony, které jsou v současné době v Rusku v provozu, jsou Forpost (licencovaná kopie izraelského dronu Searcher 2) s maximální vzletovou hmotností 500 kg. Pro export nabízí Rusko průzkumný robot Orion-E, jehož hmotnost je asi 1 tuna.

-fr-

logo_fr_transp.jpghugijeofvúdcihjoio.jpg 

Flying Revue > Články > Všechny články > První ruský těžký bojový bezpilotní letoun má za sebou první vzlet
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

The SAFE Guide app

Stylové kryty na mobil

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

KURZ Listopad 2025:

SkyDemon:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 10.08.1949 se stalo...
10.08.1949
První let prototypu kanadského proudového dopravního letounu Avro Canada C102 Jetliner. Typ vyvolal na americkém kontinentu velkou pozornost, Howard Hughes nabídl financovat rozjezd sériové výroby, ale vývoj Jetlineru byl nakonec zastaven.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí: