Ztratilo se vám na letišti zavazadlo? Zachrání vás reklamační kiosek

1.3.2019

Kiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště PrahaKiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha
Kiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha
Kiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště PrahaKiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha
Kiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha
Kiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště PrahaKiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha
Kiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha
Informační kiosek na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště PrahaInformační kiosek na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha
Informační kiosek na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha
Informační kiosek na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště PrahaInformační kiosek na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha
Informační kiosek na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha

Letiště Václava Havla Praha     Ztratilo se vám po příletu do Prahy zavazadlo? Pátrání po něm je od nynějška jednodušší a mělo by být i efektivnější - díky nově zprovozněným samoobslužným reklamačním kioskům.

Skoro vždycky je to chvilka napětí. Stojíte po příletu u výdejového pásu zavazadel a čekáte, kdy z útrob letiště vyjede právě to vaše. V drtivé většině případů je vaše čekání korunováno úspěchem, může se ale stát, že žádná další zavazadla už se na pásu neobjevují a vy přesto máte prázdné ruce. Letiště Vácalva Havla pro tyto případy jako jedno z prvních letišť ve střední Evropě nyní přišlo s technologickou novinkou, jejímž prostřednictvím ztrátu zavazadla můžete reklamovat - samoobslužným kioskem.

záhujiop.jpg

» Přečtěte si: Královna nebes slaví. První Boeing 747 poprvé vzlétl přesně před padesáti lety


Jak to funguje

Kiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha
Kiosek pro ohlášení ztráty zavazadla na Letišti Václava Havla Praha. Foto: Letiště Praha

Kiosky jsou na letišti zatím dva, jeden na Terminálu 1, druhý na Terminálu 2, vždy v celním prostoru v blízkosti pásů pro výdej zavazadel. V kiosku zadáte reklamaci a po síti se rozběhne pátrací akce. Po nalezení vám zavazadlo doručí až domů.

"Cestující, kteří po příletu v rámci Schengenského prostoru nenajdou na výdejovém pásu svá zavazadla, mohou v reklamačním formuláři v kiosku uvést i adresu, kam chtějí zavazadla doručit," vysvětluje tisková mluvčí Czech Airlines Handling Kateřina Pavlíková. Výhoda kiosků spočívá i v tom, že kiosek informaci o ztraceném zavazadle automaticky předá všem handlingovým společnostem, které odbavovaly lety, na které cestující nastoupil před jeho samotným přistáním v Praze.

"Velmi se tak zjednoduší předávání informací v případě, že cestující ztratil zavazadlo v rámci přestupního letu," říká Tomáš Vláčil, ředitel provozu terminálů Letiště Praha. 

Víte, co znamená...
”fr_int”

...handling v letectví?

Odpověď najdete v našem Slovníku leteckých pojmů.


Zkopíruj a vlož do pole pro vyhledávání po otevření slovníku: handling.

Nové kiosky, které zatím pracují ve zkušebním režimu, umožňují vyplnění on-line formuláře v devíti světových jazycích, což by mělo pomoci s reklamací zavazadel cestujícím z neanglicky hovořících zemí.

» Přečtěte si: Proč by ve vaší pilotní výbavě neměla chybět aplikace VFR Communication

Do testovacího režimu se zapojily například společnosti Air France/KLM, Lufthansa, Swiss Air Lines, Austrian Airlines, SAS nebo airBaltic, a pochopitelně obě handlingové společnosti, které na největším českém letišti působí, tedy Menzies Aviation a Czech Airlines Handling.

Obě posledně jmenované společnosti se na zprovoznění kiosků podílely i finančně. Podobné kiosky najdou cestující například ve Skandinávii nebo na Novém Zélandu. 

Informační kiosky

On-line kiosků pro cestující najdete ale v terminálech ruzyňského letiště více. Kromě check-in terminálů, které už cestující mohou využívat delší dobu, zde na přelomu roku uvedli do zkušebního provozu také informační kiosky. Ty vám nabízí možnost videohovoru s pracovníkem informací, ale nemusíte absolvovat nezřídka mnoho desítek metrů k nejbližíš informační přepážce. To může být v situaci, kdy vás začíná tlačit čas, docela příhodné. Virtuální informační služba má podobu kiosku s velkým LCD displejem a funguje na principu videohovoru s živou informační agentkou nebo agentem na vzdáleném pracovišti. 

Virtuální informační služba cestujícím poskytuje například aktuální informace o odletech a příletech včetně informací o svém letu, poskytovaných službách nebo dopravě z letiště. Poradí rovněž s orientací na letišti, nasměruje ke správné odbavovací přepážce nebo odletové čekárně.

-fr-

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Články > Letecká doprava > Ztratilo se vám na letišti zavazadlo? Zachrání vás reklamační kiosek
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 28.03.1920 se stalo...
28.03.1920
Letiště Croydon se stává hlavním londýnským letištěm a nahrazuje tak letiště Hounslow Heath Aerodrome.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »