21.3.2016
Průlom v podobě získání certifikátu EASA pro modernizaci kluzáku L-13 Blaník dostává praktické obrysy. Přestavbu prvního kluzáku společnost Blaník Aircraft CZ, s.r.o. dokončí v první polovině dubna a Evropě ho ukáže na největším evropském leteckém veletrhu ve Friedrichshafenu koncem dubna.
"Opravy větroňů byly zahájeny prakticky okamžitě po obdržení AD a první kompletně zesílený L-13 by měl být dokončen v první polovině dubna a bude vystavován na Aero Friedrichshafen v hale 4," sdělil Flying Revue ředitel Blanik Aircraft CZ Ing. Václav Křížek. Po úspěchu v Evropě firma bude usilovat i o to, aby její řešení akceptovala americká FAA také pro Blaníky L-13 v USA.
Mimo práce na "el třináctce" firma provedla také opravy dvou Blaníků L-23. Minulý týden známý akrobatický a zalétavací pilot Miloš Ramert zalétal první z větroňů L-23 po opravě. Jedná se o Blaník L-23 aeroklubu Jeseník s imatrikulací OK - 0214, u kterého byla provedena oprava po letecké havárii. Kluzák vlekal firemní stroj Blaník Aircraft Wilga PZ v zajímavých barvách a s imatrikulací OK-BLN. Druhým dokončeným větroněm je Blaník L-23 z Rakouska, kde byla provedena roční prohlídka a oprava místního poškození odtokové hrany křídla.
Ruská společnost Blanik Limited, s.r.o. obdržela od Evropské agentury EASA příslušné AD, které ji opravňuje k zahájení oprav dnes přizemněných větroňů L-13 Blaník, v lednu tohoto roku, psali jsme o tom zde. Pověření pro úpravy od ÚCL získala česká firma Blaník Aircraft CZ, s.r.o., již Blaník Limited, s.r.o. stoprocentně vlastní. Další podrobnosti se dozvíte v rozhovoru s ředitelem Blaník Aircraft ing. Václavem Křížkem ve třetím čísle Flying Revue. Vyjde 28. 4. 2016.
-fr-
foto: Blaník Aircraft CZ, s.r.o.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »