Brněnský tým Honeywell předvedl pokročilou pozemní řídicí stanici pro bezpilotní letadla s kolmým startem a přistáním

2.9.2024

Pozemní řídicí stanice Honeywell umožňuje dálkové řízení strojů za hranicí viditelnosti.

brněnský_honeywell_předvedl_řídicí_stanici_pro_bezpilotní_letadla_foto1.jpg

Společnosti Honeywell a Frequentis, rakouský globální dodavatel komunikačních a informačních systémů pro řídicí centra s bezpečnostně kritickými úkoly, dosáhly významného milníku v rozvoji provozu dálkově řízených letadel v evropském vzdušném prostoru, a to v rámci projektového konsorcia OperA v programu SESAR. Při úspěšném letovém testu společnost Honeywell předvedla novou pozemní řídicí stanici pro bezpilotní letadla s kolmým startem a přistáním (VTOL). Demonstraci vedl tým z brněnského výzkumného a vývojového centra Honeywell v Brně, kde probíhá většina vývoje a testování pozemní řídící stanice. Tento vývoj připravuje bezpečnější a efektivnější provoz letadel bez posádky a dále podporuje sladění společnosti Honeywell s megatrendy automatizace a budoucností letectví.

Úspěšná letová zkouška proběhla v červnu poblíž rakouského Amstettenu a využila nové funkcionality pozemní řídicí stanice s dvěma displeji, která byla mimo jiné řízena rovněž z brněnského centra společnosti Honeywell. Zásadní roli v tomto projektu hraje tým Honeywell v Brně jako lídr projektu OperaA. Honeywell také pro své brněnské centrum pořídil první elektrický stroj eVTOL s pevnými křídly. Vyznačuje se velkým rozpětím křídel kolem 2,5 metru a přibližuje brněnský vývojový tým typu stroje, pro který je pozemní řídící stanice vyvíjena, jako je provoz větších nákladních dronů.

banner_do_clanku_fr_05_2024-2.jpg

Díky kolaborativnímu rozhraní s řízením letového provozu byl operátor pozemní řídící stanice schopen přijímat simulované příkazy od řízení letového provozu ke zvýšení provozní efektivity prostřednictvím výměny dat v reálném čase s různými systémy.

brněnský_honeywell_předvedl_řídicí_stanici_pro_bezpilotní_letadla_foto2.jpg

Bezpečnější a spolehlivější lety dronů

„Jak se odvětví letecké mobility vyvíjí, Honeywell i nadále vede v poskytování inovativních řešení, která zvyšují bezpečnost i efektivitu. Tyto ukázky jsou kritickým krokem k integraci pokročilých systémů letecké mobility do vzdušného prostoru a slibují významný pokrok v provozu dronů. S testovacími lety, jako byl ten v Amstettenu, Honeywell nejen předvádí špičkové technologie, ale také znovu potvrzuje své odhodlání utvářet budoucnost letectví,“ řekl David Shilliday, viceprezident a generální manažer Advanced Air Mobility, Honeywell Aerospace Technologies.

banner_fr_e_shop_do_clanku_01_2024.jpg

Společnost Frequentis pro letovou zkoušku poskytla služby U-space včetně monitorování shody mise a detekce taktických konfliktů. U-space, nové prostředí řízení letového provozu pro bezpilotní letecké systémy, využívá sadu nových služeb založených na vysokém stupni digitalizace, automatizaci funkcí a specifických postupech vytvořených tak, aby bezpečně umožňovaly provoz velkého množství dronů ve vzdušném prostoru. Pozemní řídicí stanice společnosti Honeywell s využitím skutečných dronů také předvedla počáteční implementaci pozemního řešení pro detekci a vyhýbání se, bezpečnostní nástroj navržený tak, aby lety dronů byly bezpečnější a spolehlivější, a to zejména v nekontrolovaném vzdušném prostoru.

brněnský_honeywell_předvedl_řídicí_stanici_pro_bezpilotní_letadla_foto3.jpg

Tyto demonstrace znamenají důležitý krok v projektu OperA vedeném společností Honeywell, jednom ze dvou projektů společnosti Honeywell přidělených v rámci posledního kola financování programem Evropské unie SESAR 3. Projekt OperaA se zaměřuje na budování řešení pro komplexní operace pokročilé letecké mobility, pilotovaných letadel eVTOL a bezpilotních nákladních letadel v reálném evropském vzdušném prostoru.

„Výzkumný projekt OperaA poskytuje společnosti Frequentis inovativní prostředí pro vylepšení stávajících řešení a vývoj nových technologií. Ověřovací cvičení v Amstettenu bylo významným milníkem v zajištění bezproblémové integrace rozšířených a vysoce automatizovaných služeb U-space, včetně monitorování shody mise a detekce taktických konfliktů, s pozemní řídicí stanicí Honeywell a výměnou dat v reálném čase,“ řekl Günter Graf, viceprezident New Business Development, Frequentis.

Zdroj: tisková zpráva Honeywell

Flying Revue > Články > Letecká výroba > Brněnský tým Honeywell předvedl pokročilou pozemní řídicí stanici pro bezpilotní letadla s kolmým startem a přistáním
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Pokus o vytrvalostní REKORD:

Speciály:

..
12

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 


SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 05.10.1907 se stalo...
05.10.1907
Nulli Secundus (British Army Dirigible No 1), první britská vzducholoď poháněná motorem, uskutečnila let z Farnborough do Londýna za 3 hodiny a 25 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »