Dlouho očekávaný L 410 NG se právě začal vyrábět

2.3.2018

L 410 NG. Zdroj: Aircraft industriesL 410 NG. Zdroj: Aircraft industries
L 410 NG. Zdroj: Aircraft industries
L 410 NG v letu. Zdroj Aircraft IndustriesL 410 NG v letu. Zdroj Aircraft Industries
L 410 NG v letu. Zdroj Aircraft Industries
L 410 NG v letu. Zdroj Aircraft IndustriesL 410 NG v letu. Zdroj Aircraft Industries
L 410 NG v letu. Zdroj Aircraft Industries
L 410 NG v letu. Zdroj Aircraft IndustriesL 410 NG v letu. Zdroj Aircraft Industries
L 410 NG v letu. Zdroj Aircraft Industries
L 410 NG na stojánce. Zdroj: Aircraft industriesL 410 NG na stojánce. Zdroj: Aircraft industries
L 410 NG na stojánce. Zdroj: Aircraft industries
L 410 zvládá i zasněžené dráhy. Zdroj: Aircraft industries
L 410 zvládá i zasněžené dráhy. Zdroj: Aircraft industries
Motor GE H85-200. Zdroj: Aircraft industries
Motor GE H85-200. Zdroj: Aircraft industries
L 410 NG na dráze. Zdroj: Aircraft industries
L 410 NG na dráze. Zdroj: Aircraft industries
L 410 NG - glasskockpit, pracoviště pilotů. Zdroj: Aircraft industries
L 410 NG - glasskockpit, pracoviště pilotů. Zdroj: Aircraft industries
L 410 NG - glasskockpit, pracoviště pilotů. Zdroj: Aircraft industries
L 410 NG - glasskockpit, pracoviště pilotů. Zdroj: Aircraft industries
Interiér kabiny pro cestující. Zdroj: Aircraft industries
Interiér kabiny pro cestující. Zdroj: Aircraft industries
L-410 NG rozměry čelní pohled. Zdroj: Aircraft industries
L-410 NG rozměry čelní pohled. Zdroj: Aircraft industries
L-410 NG rozměry boční pohled.  Zdroj: Aircraft industries
L-410 NG rozměry boční pohled. Zdroj: Aircraft industries
L-410 NG rozměry půdorys. Zdroj: Aircraft industries
L-410 NG rozměry půdorys. Zdroj: Aircraft industries

L 410 NG jde do výroby       Poslední únorový den oznámila kunovická společnost Aircraft Industries, že po získání typového certifikátu EASA a FAA  začal v Kunovicích nyní rodit první sériově vyráběný kus dlouho očekávaného L 410 NG, tedy L 410 nové generace.  

Letoun začali kunovičtí vyvíjet v roce 2010, první sériově vyrobený stroj bude dokončen během roku 2018. Typový certifikát EASA na inovovaný letoun L 410 NG (New Generation) byl vydán 19. prosince 2017, 10. ledna 2018 byl na tentýž typ letounu vydán typový certifikát americké FAA.

L 410 NG se podle svých tvůrců ve srovnání v současnosti již vyráběným modelem L 410 UVPE20 výrazně posunul směrem kupředu. Letoun má výkonnější pohonnou jednotku s motory GE H85-200 se vzletovým výkonem 850 HP, motor je vybaven novým reduktorem, který v důsledku nižších otáček vrtule umožní snížení hluku. L 410 NG dosahuje vyšší cestovní rychlosti až 417 km/h TAS („true air speed“ = skutečná rychlost).

Letoun má k dispozici nové integrální křídlo s téměř dvojnásobným objemem palivových nádrží. Dolet vzrostl na téměř dvojnásobek (až 2 570 km), vytrvalost je až 10,5 hodiny. Byl také dvojnásobně zvětšen zavazadlový prostor - letoun může přepravit o 400 kg více nákladu než předchozí typ.

Výkonové parametry L 410 NG   
Max. cestovní rychlost                                           417 km/h   226 kTAS
Max. dolet (ISA, rezerva na 45 min)                 2 630 km1 418 NM
Operační výška                                                      4 200 m       14 000 ft 
Max. výška letu                                             6 096 m 20 000 ft
Délka dráhy při vzletu do výšky 35 ft / 10,7 m
ISA, SL, MTOW  
510 m   1673 ft
Délka přistávací dráhy z výšky 50 ft     
ISA, SL, MLDW                                              
500 m   1640 ft
Dostup s jedním nepracujícím motorem
(ISA, 95 % MTOW, stoupací rychlost 50 fpm)      
4 755 m            15 600 ft
Rychlost stoupání S/L oba motory                        9,0 m/s            1 773 fpm
Rychlost stoupání S/L jeden motor         2,0 m/s         394 fpm
Vzletový režim                                                       634 kW             850 SHP
Max. trvalý režim634 kW 850 SHP 
Posádka                                                                  2 piloti 

Modernizována byla rovněž pilotní kabina technologií Glass Cockpit od společnosti Garmin, konkrétně avionikou G3000. "Inovovaný model L 410 NG bude mít větší potenciál právě u zákazníků požadujících lety na delší vzdálenosti, případně patrolovací lety," upřesňuje generální ředitelka Aircraft Industries, a.s., Ilona Plšková a dodává: "Vzhledem k lepším charakteristikám letounu a vyššímu komfortu ve srovnání s předchozím modelem očekáváme větší zájem u zákazníků po celém světě".


Video ze simulátoru L- 410   
Již brzy se můžete na webu Flying Revue těšit na videoreportáž ze simulátoru L-410 z Czech Aviation Centre na pražském ruzyňském letišti. 


ILA 2016: Aircra ft Industries L410NG Turbolet *Flying Display*. Zdroj: Aircraft Industries, PlaneWorldBerlin

Motory  
Výrobce                                                                   GE Aviation Czech s.r.o.
ModelGE H85-200
Max. vzletový výkon634 kW / 850 SHP
Max. trvalý výkon634 kW / 850 SHP
TBO3600 letových hodin
Vrtule  
Výrobce                                                                   Avia Propeller
ModelAV 725
Počet lopatek5
TBO3600 letových hodin

Uplatnění L 410 NG ředitelka předpokládá zejména v ostrovních státech jako je například Indonésie, Papua Nová Guinea a Japonsko, kde je tankování na vzdálenějších ostrovech problematické, a proto je dlouhý dolet jednou z nejdůležitějších podmínek. Potenciál vzhledem ke vzdáleným tratím bez možnosti tankování na cílovém letišti je rovněž například v Indii nebo Mongolsku, kde může být využit důlními společnostmi pro přepravu pracovníků a nákladu do nedostupných těžebních oblastí. 

-fr-

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Články > Letecká doprava > Dlouho očekávaný L 410 NG se právě začal vyrábět
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

The SAFE Guide app

Stylové kryty na mobil

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

KURZ Listopad 2025:

SkyDemon:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 18.09.1928 se stalo...
18.09.1928
Německá dopravní vzducholoď LZ 127 Graf Zeppelin uskutečnila svůj první let. Během devíti let hladkého provozu provedla 590 letů, urazila přes půldruhého milionu kilometrů, přepravila 34 000 cestujících a 78 tun pošty.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí: