27.8.2020
Flying Revue 5/2020 Moderní technologie dnes prostupují se stále se stupňující intenzitou celou oblastí letectví, včetně toho všeobecného. Slovo má šéfredaktor Michal Beran.
Snahou výrobců je především ulehčit práci
pilotům, zvýšit podíl jejich mozkové kapacity, kterou mohou věnovat
samotnému provedení letu a samozřejmě všemi možnými způsoby
zvyšovat bezpečnost létání. Na samém vrcholu této technologické
pyramidy pak stojí zcela nové autonomní systémy, schopné převzít v
případě potřeby řízení letounu a dovést ho až k bezpečnému
přistání. Jak takový systém funguje nejen v rámci samotného
letounu, ale i v rámci prostředí, ve kterém musí fungovat, se
dočtete v článku o nejnovějším Piperu M600/SLS z pera Lubomíra
Čorňáka.
» Co si
například přečtete v pátém čísle Flying Revue ročníku 2020?
Klikněte zde.
Z úplně jiného soudku je blok článků o
válečných strojích Lockheed PV-1 Ventura a PV-2 Harpoon, letounech,
jejichž podíl na vítězství spojenců v Pacifiku patří k těm méně
známým. Aby se na ně zcela nezapomnělo a především aby se
nezapomnělo na ty, kteří na jejich palubách bojovali, Taigh Ramey a
jeho skupina nadšenců zrestaurovali opuštěný Harpoon do podoby, v
jaké opustil výrobní linku v Burbanku. Jako létající muzeum přináší
potěšení nejen návštěvníkům leteckých dnů, ale i stále ještě
žijícím válečným veteránům.
V článku určeném nejen českým pilotům pak Jiří Pruša přehledně shrnuje možnosti, které se pilotům nabízí pro přistání v blízkosti našeho hlavního města. A s Honzou Čermákem se zase jednou podíváme nad Floridu, tentokráte však viděnou a zažitou z pohledu pilota vrtulníku.
To vše a mnoho dalšího vás čeká v novém čísle Flying Revue.
Za celou redakci vám přeji příjemné chvíle strávené při jeho čtení!
Váš Michal Beran,
šéfredaktor
Nové číslo je již v prodeji! »
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »