Kecskemét 2010

21.12.2014

Široké spektrum současných bojových strojů ruské i západní provenience, prvotřídní vystoupení akrobatických skupin v čele s Frecce Tricolori a bohatá statická stojánka. Pořadatelé v maďarském Kecskemétu se předvedli v nejlepším světle.

Letošní Kecskemét Air show zaujala mnoho lidí již výčtem pozvaných letadel na webu pořadatele. I když se některá lákadla nedostavila, bylo stále na co se dívat. Včetně muzejních exponátů se organizátorům podařilo shromáždit téměř šest desítek typů (o verzích nemluvě) převážně vojenských letadel z celé Evropy, z čehož většina se předvedla i letově. Kecskemét je historicky jedním z hlavních maďarských vojenských letišť. Dnes tato základna představuje jádro obranných sil země, sídlí na ní 59. taktické křídlo vyzbrojené letouny JAS-39C/D a MiG-29A/UB. Že jde o domovskou základnu Gripenů a MiGů-29 bylo zřejmé už jen při zběžné prohlídce statických i dynamických ukázek. Opravdu nebylo těžké tyto letouny, zastoupené vždy několika kusy, nalézt.

Letové ukázky

Maďarská armáda pojala show opravdu velkolepě a do vzduchu poslala snad vše, co v tuto dobu v zemi létá. Diváci mohli vidět MiG-29, JAS-39, cvičný Jak-52, vrtulníky Mi-24D a Mi-17, transportní An-26 i nejnovější přírůstek, velkokapacitní C-17 ze základny Pápa. Pro přítomné bylo milým překvapením rovněž to, že ve vzduchu často létaly skupiny strojů. Velmi efektní byl sobotní podvečerní výsadek vojáků z Mi-17, který přiletěly palebně krýt dvě Mi-24D. V letovém programu nechyběly skupiny jako třeba JAS-39 a An-26, či například čtyři Gripeny s MiG-29. Největší pozornost tradičně sklízejí stíhací stroje, a pro jejich příznivce byl doslova nabitý nejen letový program, ale i stojánka. Na zemi si mohli návštěvníci prohlédnout málo vídané izraelské F-16I s konformními nádržemi a plnou výzbrojí, srbský G-2A Galeb, německé Tornado a Typhoon, rumunský MiG-21 Lancer či ukrajinský Su-27. Řadu „efek“ zastupovaly ještě F-16MLU z Holandska a F-15E z USA. Pestře zbarvený nizozemský letoun bylo možné vidět i ve vzduchu spolu s typy F-16 (Belgie), F-18 (Španělsko a Švýcarsko), Rafale (Francie), L-159 (ČR), Mirage F-1 (Španělsko), Eurofighter Typhoon (Německo), MiG-21 (Rumunsko), MiG-29 (Maďarsko a Slovensko), JAS-39 (ČR, Švédsko a Maďarsko), AMX (Itálie) a Alpha Jet (Red Bull). Alois Häckel předvedl žatecký L-29. Dopravní letectvo zastupovaly vystavené An-26 z Maďarska a Ukrajiny, izraelský a americký Hercules, italský Spartan nebo španělská CASA a český a slovenský L-410 Turbolet. Česká delegace přiletěla strojem Jak-40 ze Kbel, zaměstnanci Aera zase Ae-270.

.

         Máme pro vás »

FR 2/2020: Už máte?

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

PilotShop.cz:

Konference:

 

Předplatné jako dárek:

Předplatné:

..
12345

Drony a my:


Létejte s vaším dronem bezpečně

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 06.04.1909 se stalo...
06.04.1909
V Buoy ve Francii vzlétl první letoun zkonstruovaný kompletně Henri Farmanem. Stroj označovaný jako Farman III, nebo někdy též Farman HF1, se stal prvním letounem využívajícím pro příčné řízení křidélek umístěných na odtokové hraně na konci křídla.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345