Kecskemét 2010

21.12.2014

Široké spektrum současných bojových strojů ruské i západní provenience, prvotřídní vystoupení akrobatických skupin v čele s Frecce Tricolori a bohatá statická stojánka. Pořadatelé v maďarském Kecskemétu se předvedli v nejlepším světle.

Letošní Kecskemét Air show zaujala mnoho lidí již výčtem pozvaných letadel na webu pořadatele. I když se některá lákadla nedostavila, bylo stále na co se dívat. Včetně muzejních exponátů se organizátorům podařilo shromáždit téměř šest desítek typů (o verzích nemluvě) převážně vojenských letadel z celé Evropy, z čehož většina se předvedla i letově. Kecskemét je historicky jedním z hlavních maďarských vojenských letišť. Dnes tato základna představuje jádro obranných sil země, sídlí na ní 59. taktické křídlo vyzbrojené letouny JAS-39C/D a MiG-29A/UB. Že jde o domovskou základnu Gripenů a MiGů-29 bylo zřejmé už jen při zběžné prohlídce statických i dynamických ukázek. Opravdu nebylo těžké tyto letouny, zastoupené vždy několika kusy, nalézt.

Letové ukázky

Maďarská armáda pojala show opravdu velkolepě a do vzduchu poslala snad vše, co v tuto dobu v zemi létá. Diváci mohli vidět MiG-29, JAS-39, cvičný Jak-52, vrtulníky Mi-24D a Mi-17, transportní An-26 i nejnovější přírůstek, velkokapacitní C-17 ze základny Pápa. Pro přítomné bylo milým překvapením rovněž to, že ve vzduchu často létaly skupiny strojů. Velmi efektní byl sobotní podvečerní výsadek vojáků z Mi-17, který přiletěly palebně krýt dvě Mi-24D. V letovém programu nechyběly skupiny jako třeba JAS-39 a An-26, či například čtyři Gripeny s MiG-29. Největší pozornost tradičně sklízejí stíhací stroje, a pro jejich příznivce byl doslova nabitý nejen letový program, ale i stojánka. Na zemi si mohli návštěvníci prohlédnout málo vídané izraelské F-16I s konformními nádržemi a plnou výzbrojí, srbský G-2A Galeb, německé Tornado a Typhoon, rumunský MiG-21 Lancer či ukrajinský Su-27. Řadu „efek“ zastupovaly ještě F-16MLU z Holandska a F-15E z USA. Pestře zbarvený nizozemský letoun bylo možné vidět i ve vzduchu spolu s typy F-16 (Belgie), F-18 (Španělsko a Švýcarsko), Rafale (Francie), L-159 (ČR), Mirage F-1 (Španělsko), Eurofighter Typhoon (Německo), MiG-21 (Rumunsko), MiG-29 (Maďarsko a Slovensko), JAS-39 (ČR, Švédsko a Maďarsko), AMX (Itálie) a Alpha Jet (Red Bull). Alois Häckel předvedl žatecký L-29. Dopravní letectvo zastupovaly vystavené An-26 z Maďarska a Ukrajiny, izraelský a americký Hercules, italský Spartan nebo španělská CASA a český a slovenský L-410 Turbolet. Česká delegace přiletěla strojem Jak-40 ze Kbel, zaměstnanci Aera zase Ae-270.

.

CIDNA 2019: 2. etapa


» 19. 9. LKKT-LFGC (první etapa zde)

Triko CFRNA/CIDNA:


  Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

Časopis FR 5/2019

 

Soutěž:

Novinka:

Staňte se pilotem:

Kalendárium:

Dne 23.09.1913 se stalo...
23.09.1913
Roland Garros provedl první přelet Středozemního moře. Trasu z Saint-Raphaelu do Bizerty dlouhou 729 km proletěl za 7 hodin a 53 minut.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Trcaker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345