22 Enstrom Helicopter

20.5.2015

22 Enstrom Helicopter

Mezi americkými společnostmi vyrábějícími vrtulníky byla společnost Enstrom vždy ve stínu větších a obchodně úspěšnějších výrobců. A to i přestože měla ve svém portfoliu konstrukčně velmi povedené vrtulníky. S příchodem nového investora se to může změnit.  

Oblast vývoje leteckých a vrtulníkových konstrukcí je svým způsobem velmi bouřlivá. Nové technologie, nové materiály i prudký rozvoj elektroniky způsobují, že na aerosalónech se objevují stále nové konstrukce. A přesto zde najdeme řadu přelomových typů, které se s postupujícími léty (a to někdy i v řádu desítek let) v podstatě nemění. Na jejich počátku stála konstrukční skupina, někdy jedinec, jež dokázala svou ideu přivést téměř k dokonalosti, vytvořit stroj, jehož základní konstrukční i letové vlastnosti jsou tak dobré, že je s přibývajícími léty stačí jen postupně vylepšovat, tak jak přicházejí nové pohonné jednotky či nová avionika. Pokud tomu společenské a ekonomické okolnosti dovolily, často se takové stroje vyrábějí dodnes. Do této rodiny dnes legendárních leteckých konstrukcí zcela jistě patří například Piper Cub a jeho současné odvozeniny, hornoplošné Cessny, a podle mého názoru sem patří i nesmrtelná řada československých Trenérů, nebo taktéž československý Blaník. A patří sem také ještě nedávno neprávem přehlížené americké vrtulníky značky Enstrom.

.

         Máme pro vás »

FR 6/2022: Už máte?

 

Nové číslo je již v prodeji! »

SPECIÁL C VFR průvodce 1

VFR letecký průvodce Evropou 1 »

SPECIÁL B Meteo!

Praktická letecká Meteorologie pro piloty »

Horké nebe nad hranicí!

Horké nebe nad hranicí »

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Učebnice přístrojového létání!

Učebnice přístrojového létání »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Kryty na mobil!

Kryty na mobil! »

Přednášky Flying Revue!

Přednášky Flying Revue »

Kalendárium:

Dne 04.12.1958 se stalo...
04.12.1958
První vzlet prototypu Baade B-152/I V1. Stroj poháněný motory Tumanskyj RD-9 absolvoval let o délce 35 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »