Beechcraft C-45H na Aviatické pouti

7.4.2015

Beechcraft C-45H na Aviatické pouti

Mezi řadou historických letadel, které se  ve dnech 6. a 7. června zúčastní letošní Aviatické pouti,  bude také elegantní dvoumotorový Beechcraft C-45H létající v barvách US Air Force. Ač to není na první pohled patrné, tak krásně vyleštěný krasavec, vyrobený v období druhé světové války, má za sebou pestrou historii a údajně jeho palubu využil i generál Patton a také americký prezident Eisenhower. Do Evropy byl dovezen v roce 2003 a od loňského roku má domovské letiště v České republice. 

„Typ Beechcraft C-45H je vojenskou verzí civilního stroje Beechcraft Model 18 Twin Beech, který poprvé vzlétl v roce 1937 a ve výrobě vydržel přes třicet let až do roku 1970. Za tu dobu bylo vyprodukováno téměř 8000 kusů v nejrůznějších modifikacích. Tento typ se tak stal nejdéle vyráběným dvoumotorovým strojem s pístovými motory na světě,“ upřesňuje podrobnosti k historickému typu Jan Rudzinskyj z organizačního štábu Aviatické pouti.

 img_4825.5jpg_web.jpg

Aviatická pouť každoročně nabízí i pestrý pozemní program a ani v letošním roce nebudou na ploše pardubického letiště chybět členové klubů vojenské historie v dobových uniformách a s historickou kolovou technikou. Ve svých stanových táborech návštěvníkům předvedou i rozmanitou autentickou výzbroj.  

Více informací o aktualitách z připravovaného programu lze získat na stránkách www.aviatickapout.cz

Flying Revue > Zprávy > Historie > Beechcraft C-45H na Aviatické pouti
.

         Máme pro vás »

FR 2/2020: Už máte?

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

PilotShop.cz:

Konference:

 

Předplatné jako dárek:

Předplatné:

..
12345

Drony a my:


Létejte s vaším dronem bezpečně

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 06.04.1909 se stalo...
06.04.1909
V Buoy ve Francii vzlétl první letoun zkonstruovaný kompletně Henri Farmanem. Stroj označovaný jako Farman III, nebo někdy též Farman HF1, se stal prvním letounem využívajícím pro příčné řízení křidélek umístěných na odtokové hraně na konci křídla.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345