Cíl Atlantik: 2. část

21.12.2014

Pobřeží Atlantiku dobyto, počasí nám zase přeje a čeká nás cesta zpět do středu Evropy. Ale ještě předtím náš čeká Dijon, proslulý hořčicí a burgundským. Jsme přece ve Francii.

Modré nebe, sluncem zalitá pláž, vůně moře a křik racků, takové je ráno na Ille de Ré. Atlantik změnil barvu, konečně je modrý. Po včerejší nízké oblačnosti a dešti ani památky. Vlastně nemáme určenu žádnou další destinaci, chtělo by se zůstat, místo do letadla sednout na kolo a jet třeba na rybí trh. Nás ale čeká ranní briefing. K výběru destinace by bylo vhodné vědět, jaké je kde počasí. Ouha, to nebude tak jednoduché, wifi je jen na recepci, ale zrovna nefunguje. To je prostě Francie, připojení na internet není pro prázdninový hotel to nejdůležitější, důležitý je jídelní lístek. Musí v něm být šneci, žabí stehýnka, humr, foie gras a tatarák. K snídani croissant, který se namáčí do kávy. Pak je vše v pořádku, tak to má ve Francii být.

Cíl Dijon

Recepční hotelu nás překvapí otázkou: „Vy chcete opravdu v sobotu ráno taxíka? To je ale velmi neobvyklé, v sobotu ráno taxíky nejezdí!“ Na Francii je krásné, že ji nikdy nepochopíte. Nakonec se ale ukáže, že přeci jen jezdí. Na letiště tedy vyrážíme bez určené destinace, ale víme alespoň, že by to mělo být na východ. Letiště La Rochelle disponuje sice odbavovací halou, přímým spojením s Paříží i s Londýnem, ale pro General Aviation je vyhrazena jedna staveništní buňka na letištní ploše. Ze dvou třetin ji obývá výběrčí letištních poplatků a na zhruba dvou metrech čtverečních si můžete udělat letovou přípravu. Má to jednu výhodu, přípravu dělám sám, víc se nás sem nevejde. Výraznou pomůckou pro plánování letu je mapa vinařských oblastí Francie, visí na nástěnce hned vedle mapy ICAO. Přímo na východ leží Burgundsko, na severu ohraničené městem Dijon. Zní to dobře, dijonská hořčice coby nepostradatelná součást francouzských salátů, burgundské víno, coby variace odrůdy Pinot noir. Cíl je určen, Longvic Air Base, vojenské letiště s civilním provozem na okraji Dijonu. Po cestě tentokrát žádné zámky, ale zato několik omezených a zakázaných prostorů. Je potřeba vytvořit na mapě přesně deset navigačních bodů. Tím se vyhneme všem prostorům a pak už to půjde možná samo. Délka letu 290 NM, to znamená pro naše letouny zhruba tři hodiny. Piloti mezitím provedou předletovou prohlídku našich dvou strojů, Piper 28 Warrior OK AKA a Socata TB10 OK PEK.

.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 17.04.1966 se stalo...
17.04.1966
První úspěšný let kanadského konvertoplánu Canadair CL-84 "Dynavert".
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »