Využití satelitní navigace v letectví

Využití satelitní navigace v letectví

Přístrojová přiblížení si postupně nacházejí cestu i na malá letiště. Sblížení malých a menších měst i jejich obyvatel v Evropě se tak díky novým možnostem GNSS přiblížení stává postupně realitou. Jak to všechno funguje či bude fungovat, se dočtete v našem seriálu. 

23.8.2017 GNSS přiblížení pro menší letiště, GNSS IFR Academy

Satelitní navigace v IFR i VFR létání 19+20.  Milí čtenáři, přinášíme poslední dva díly vzdělávacího videa, vznikajícího v  rámci projektu CaBilAvi (Capacity Building for Aviation), GNSS přiblížení pro menší letiště (díl 19) a GNSS IFR Academy (díl 20). Divák se v nich seznámí s problematikou zavádění přístrojových přiblížení na letištích, která doposud podobné postupy zavedené nemají. Dozví se také, jaké nové znalosti budou od přístrojových pilotů očekávány.  více

28.7.2017 Traťový let, přílet a přiblížení Ilustrační foto Pavel Valenta

Satelitní navigace v IFR i VFR létání 17+18.  "Traťový let a přílet" a "Přiblížení, nestandardní situace" - to jsou témata dalších videí na téma satelitní navigace v létání. Provedou diváka úskalími RNAV navigace – od traťového letu až k postupu pro nezdařené přiblížení. Praktický postup si redakce měla možnost vyzkoušet na letišti Eggenfelden, malém neřízeném letišti se službou AFIS. více

25.7.2017 Pozemní příprava pro IFR let Ilustrační foto: Pavel Valenta

Satelitní navigace v IFR i VFR létání 16. Šestnáctý díl vzdělávacího videa, vznikajícího v  rámci projektu CaBilAvi (Capacity Building for Aviation), nese název Pozemní příprava pro IFR let. Ačkoliv by se na první pohled mohlo zdát, že nám nějaký ten úkon přibyl, není nic jednoduššího než let IFR s využitím GNSS. více

18.7.2017 Ovládání zařízení, volba přiblížení Ilustrační foto 1: Pavel Valenta

Satelitní navigace v IFR i VFR létání 15. Další, již 15. díl vzdělávacího videa, vznikajícího v  rámci projektu CaBilAvi (Capacity Building for Aviation), nese název Ovládání zařízení, volba přiblížení. Objasňuje některé důležité funkce, společné všem sofistikovaným GNSS navigačním systémům. Zvláštní důraz je kladen na Garmin 1000 a základní volby pro navigaci po trati, na příletu a na přiblížení.  více

10.7.2017 Výcvik GNSS-IFR Ilustrační foto 1: Pavel Valenta

Satelitní navigace v IFR i VFR létání 14. Další, již 14. díl vzdělávacího videa, vznikajícího v  rámci projektu CaBilAvi (Capacity Building for Aviation), nese název Výcvik GNSS-IFR. Zamýšlí se nad obsahem a osnovami výcviku různých kvalifikací pro lety IFR. Piloti s přístrojovou doložkou IR, EIR či budoucí BIR budou muset v  získat dodatečné oprávnění pro lety s využitím PBN (Performance Based Navigation). více

30.6.2017 Nová přiblížení SBAS - EGNOS Ilustrační foto: Pavel Valenta

Satelitní navigace v IFR i VFR létání 13.   Další díl vzdělávacího videa projektu CaBilAvi (Capacity Building for Aviation), nese název Nová přiblížení SBAS-EGNOS. Provede nás úskalími nové terminologie, objasní nový způsob rozdělení přesných a nepřesných přiblížení a seznámí nás s různými minimy pro ten který typ přiblížení. Význam mnoha zdánlivě složitých zkratek nám bude po shlédnutí přeci jen bližší. více

15.6.2017 Nebojte se PBN! Ilustrační foto: Pavel Valenta

Satelitní navigace v IFR i VFR létání 12.  Další, již 12. díl vzdělávacího videa, vznikajícího v  rámci projektu CaBilAvi (Capacity Building for Aviation), nese název Navigace založená na výkonnosti PBN - RNAV. Je zde zmiňována základní terminologie a principy. Piloti s přístrojovou doložkou IR budou muset v budoucnu získat dodatečné oprávnění pro lety s využitím PBN. Jaké přesně budou požadavky na výcvik a přezkoušení stávajících držitelů IR k získání oprávnění PBN? Nastal čas, aby se každý držitel přístrojové kvalifikace začal o toto téma zajímat. více

8.6.2017 Glass kokpit - revoluce nebo evoluce? Systém G1000. Foto: Pavel Valenta

Satelitní navigace v IFR i VFR létání 11.  Obrazovky a displeje se do kokpitu letadla dostávaly celkem dlouho. V jednu chvíli se však zabydlely téměř skokově v kokpitech letadel všeobecného letectví. Na přelomu tisíciletí přišly firmy Avidyne a Garmin s novým řešením velkých obrazovek, na kterých jsou koncentrovány veškeré potřebné údaje. Další díl vzdělávacího videa vznikajícího v  rámci projektu CaBilAvi (Capacity Building for Aviation), nese název Revoluce v kokpitu. více

19.4.2017 Výuka ovládání GNSS při VFR letu již v základním výcviku?

Satelitní navigace v IFR i VFR létání 8.  Díl GNSS Academy upozorňuje na to, že osnovy základního výcviku PPL nebo LAPL nepočítají příliš s využitím GNSS navigace. více

9.4.2017 GPS Plus aneb jak ještě využít dat získaná za letu

Satelitní navigace v IFR i VFR létání 7.  Sedmý díl seriálu o satelitní navigaci v létání ukazuje další možnosti využití dat získaných za letu.  více

Stránkování

12 >
 
 
Flying Revue > Série & speciály > Využití satelitní navigace v letectví
.

Už máte FR 6/2018?

Kalendář 2019 - už máte?

Přednáška:

Balíčky Vánoce 2018:

Kalendárium:

Dne 17.11.1956 se stalo...
17.11.1956
První let prototypu stíhacího letounu Mirage III společnosti Dassault Aviation.
zavřít

Sledujte akci "100 letišť":

Živě z dráhy 06/24:

e-Shop FR:

Letecká videa FR:

Inzerce: 

..
12345

Legendy čs. letectví:

Předplatné:

..
12345

Knihy FR:

..
12345

Práce v letectví:

Přednášky, kurzy FR:

Inzerce

Reklama

Naši partneři:

..
12345