S Mothem napříč Afrikou

2.11.2015

Foto: Jocke Martensson
Foto: Jocke Martensson

Švédský pilot Johan Wiklund, povoláním kapitán aerolinek SAS, úspěšně dokončil svůj dálkový přelet z Nordcappu až nad Mys Dobré naděje.

Stalo se tak navíc s historickým dvouplošníkem De Havilland Tiger Moth, vyrobeným v roce 1935. Johann byl k leteckému dobrodružství, které připravoval dlouhá léta, inspirován knihou jiného švédského pilota jménem Göstra Andrée. Ten uskutečnil v roce 1929 sám podobnou cestu ze Stockholmu až do Kapského Města rovněž v kokpitu Tiger Mothu. V roce 1929 se s tehdejší navigační výbavou jednalo o jeden z pionýrských transafrických letů, jehož cílem bylo jednak zvýšit zájem o sportovní létání a jednak propagovat v Africe švédskou značku Sandvik.

cape_to_cape_2_johann_wiklund_foto_jocke_martensson.jpg

Cíl Johana Wiklunda byl poněkud jiný. Absolvovat celou trasu sám jen s minimálními navigačními pomůckami (kompas a mapa), poznat místa, rozdílné kultury a lidi na trase a ukázat, že to co se zdá být nepřekonatelné, je nepřekonatelné "jen dočasně". 

cape_to_cape_3.jpg

První fáze jeho letecké cesty začala v červenci letošního roku, kdy Johan se svým Mothem absolvoval cestu z Nordkappu do Stockhomu. V září se pak vydal na druhou část cesty ze Stockholmu až do Kapského města. Svou velkou cestu ukončil průletem na Mysem Dobré naděje 24. října.

Flying Revue > Zprávy > Všeobecné letectví > S Mothem napříč Afrikou
.

         Máme pro vás »

FR 2/2021: Už máte?

Nové číslo je již v prodeji! »

Kryty na mobil!

Kryty na mobil! »

SPECIÁL B Meteo!

Praktická letecká Meteorogie pro piloty »

Unikátní videobanka!

Unikátní videobanka »

Dotisk knihy Svět z nebe:

Svět z nebe »

Letecký cestopis pro vás:

První český letecký cestopis » 

Pojišťovna Ergo:

Pojišťovna ERGO »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

 

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker NUTS


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 15.04.1916 se stalo...
15.04.1916
Letouny patřící RFC a RNAS zahájily historicky první vzdušný zásobovací most, během kterého přepravily přes 16 tun potravin do města Kut el Amara v Mezopotámii, které bylo obleženo tureckým vojskem.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456