Letadlem nad horskými středisky v Alpách

 Letadlem nad horskými středisky v Alpách

alpy_(16).jpg

Většinou známe jedno nebo jen pár alpských lyžařských středisek a tam prostě obvykle jezdíme. O některých dalších jsme slyšeli a mnoho nám jich zůstává zcela utajených. To pro každého, koho lyžování a hory zajímají, mohou změnit záběry Alp a jejich lyžařských středisek, horských vrcholů i ledovců, které jsme pořídili během letu nad Alpy od úterý 17. do pátku 20. února. Cesta zahrnovala úseky nad Rakouskem, Německem, Švýcarskem, Francií a Itálií. Celkem představovala 16 letových hodin, což znamená něco kolem 3000 km letu a asi 2000 km přímé vzdálenosti.

Na letadle jsme měli umístěné dva venkovní video kamery, jejichž záběry jsme doplňovali fotkami a videi ze dvou ručních kamer. Na palubě jsme měli také GPS/GSM zařízení s jehož pomocí bylo možné na webech www.prusa.org a www.flying-revue.cz on line sledovat trasu letadla s přesností na několik metrů.

Počasí jsme bedlivě sledovali po celý únor a deset dní před startem se objevila toužená předpověď tlakové výše nad západní Evropou. Předpověď se postupně potvrzovala a tak jsme mohli v úterý 17. 2 konečně vyrazit do Zell am See. Odsud jsme oblétali horská střediska v okolí včetně Kaprunu i horského velikána Grossglockner. Pak jsme pokračovali do Innsbrucku, Sionu, Grenoblu, Aosty, Bolzana a zpět do Prahy. Dvakrát se nám podařilo létat kolem Mont Blancu - ve čtvrtek zfrancouzské a v pátek z italské strany.

Zde najdete z každého dne séřii nejzajímavějších fotografií. Za pár dní budeme mít hotová také první videa.

dsc06874-1.jpg 

19.2.2015 Den 1 - pár slov dsc07113-26.jpg

Meteo informace a předpověď byla tento týden pro Alpy skvělá – 4 dny slunce… Začátek naší cesty v úterý dopoledne byl ale poznamenán problémem s baterkou, která nebyla schopná motor nahodit. Po několikátém netrpělivém krátkém nabíjení se nám stroj chvíli před polednem podařilo nahodit. V 11.44 jsme odstartovali směrem k obloze pokryté inverzní oblačností. Před Šumavou se začaly mraky trhat a tak jsme mohli prostoupat do 5500 stop, proletět kontrolní zónou letiště Linec a pokračovat směrem na Zell am See. To už byla obloha úplně modrá a Alpy před námi bílé. více

19.2.2015 Letadlem nad horskými středisky v Alpách: Fotogalerie, Den 1 dsc06874-1.jpg

Fotky z prvniího dne ukazují Zell am See, Grossglockner a jeho okolí i sjezdovky kolem Kutzbuhlu a na přistání v Innsbrucku. více

19.2.2015 Den 2 - pár slov dsc07894-hrad-31.jpg

Ráno jsme hned zkontrolovali teplotu – byla kolem nuly, což bylo příznivé. Viditelnost nebyla skvělá, ale šlo to. Horší bylo, že tak ve 200 metrech seděla hustá mraková přikrývka. Rozhodl jsem se, že se určitě za chvíli rozpustí a s tímto předpokladem jsme pracovali. Jindřicha, kterého pomalý Ninternet zdržoval, jsem popoháněl a netrpělivě vyháněl z hotelu na letiště, už jsem chtěl zkusit baterku a pokud možno vyletět… více

19.2.2015 Letadlem nad horskými středisky v Alpách: Fotogalerie, Den 2 dsc07222-1.jpg

Fotky z cesty mezi Innsbruckem a Sionem - Brenner, Zugspitze, Bernské Alpy, Jungfrau, ledovec Aletsch a mnoho dalších. více

20.2.2015 Den 3 - pár slov dsc08681-39.jpg

První ranní pohled směřoval samozřejmě na oblohu. Ta přinesla skvělou zprávu – žádné mraky, žádná mlha – jen modro. Rychle jsme dokončili odesílání fotek a vyrazili na letiště. Počasí bylo zajištěné, tak teď ještě nahodit motor. Letadlo bylo pokryté silnou vrstvou jinovatky, teplota kolem 3 stupňů pod nulou. Protočil jsem vrtuli několikrát rukou a se zatajeným dechem jsem to zkusil startérem. Dobrá zpráva byla, že baterka měla sílu s motorem točit. Ta špatná, že ani po třech pokusech motor nenahodil. Rozhodl jsem se dát tomu chvilku času a tak jsem šel Jindřichovi pomáhat s oškrabáváním jinovatky. Po deseti minutách jsem znovu párkrát ručně protočil vrtuli, zkusil startér a během dvou vteřin motor naskočil. Radost byla kompletní a my jsme po desáté hodině mohli vyletět. více

20.2.2015 Letadlem nad horskými středisky v Alpách: Fotogalerie, Den 3 dsc07911-1.jpg

Fotky z obletu Bernských Alp i přeletu ze Sionu do Grenoblu a odsud do Aosty. Skvělé záběry Mont Blanc z francouzské strany. více

21.2.2015 Den 4 - pár slov dsc08976-32.jpg

Meteo předpověď na sobotu je pro Alpy v pátek ráno špatná. To znamená, že bychom se v sobotu ráno nemuseli probojovat zpět do Příbrami a pokud ano, tak určitě ne v počasí, které by dovolilo fotit a filmovat. Okamžitě jsme tedy změnili plán, vynechali let nad Triglav ve Slovinsku i přistání v Klagenfurtu. Na páteční den tak zůstaly dva lety – z Aosty do Bolzana a z Bolzana do Příbrami. Cestou se ukázalo, že to bylo výborné rozhodnutí, protože bychom bývali už stejně asi více krásných pohledů neunesli. A dnes, v sobotu, na většině Alp silně prší… více

21.2.2015 Letadlem nad horskými středisky v Alpách: Fotogalerie, Den 4 dsc08739-1.jpg

Tady najdete fotky z letu kolem Mont Blanc, Matterhorn, Grand St Bernard, Bernina, Piz Palu, Bolzano, Dachstein i Grossglockner. více

Flying Revue > Články > Expedice > Letadlem nad horskými středisky v Alpách
Loading...

Expedice

    Loading...

    Expedice

      .

               Máme pro vás »

      Nové číslo právě vyšlo!

      The SAFE Guide app

      Stylové kryty na mobil

      Speciály:

      ..
      12

      Knihy:

      ..
      12345

      KURZ Listopad 2025:

      SkyDemon:

      Předplatné + Předplatné jako dárek:

      ..
      1234

      Aplikace VFR Comm.:


      Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

      Pojišťovna SV:

      Práce v letectví:

      Kalendárium:

      Dne 04.08.1951 se stalo...
      04.08.1951
      První let experimentálního prototypu English Electric P.1A, technologického demonstrátoru pozdějšího úspěšného stíhacího stroje English Electric Lightning.
      zavřít

      Živě z dráhy 06/24:

      Partneři:

      ..
      123456

      BETA opět poletí: