Velký bratr malých Robinsonů

21.12.2014

Rozměrné klenuté plexi, výborný výhled z pilotní kabiny, tradiční lyžový podvozek a nezvykle vysoký nosník s hřídelí nosného rotoru, který si spolehlivě s ničím jiným nespletete. Tak by se stručně dal charakterizovat vzhled vrtulníků americké továrny Robinson. Ani nejnovější typ R 66 není výjimkou a drží se v tomto ohledu osvědčené koncepce.

Když Frank Robinson zakládal společnost nesoucí jeho jméno, jistě netušil, že vytvoří legendární značku v oblasti lehkých vrtulníků. Jeho cesta ke stavbě vlastní konstrukce helikoptér nepostrádá dramatičnost. Když mladý Robinson v roce 1957 získal zaměstnání u firmy Cessna, začal pracovat na projektu lehkého vrtulníku CH-1 Skyhook, který nesklidil příliš velký úspěch. Společnost se poté přeorientovala na letouny s pevným křídlem a Robinson, vyznávající svůj návrh malého, lehkého a levného vrtulníku, proto přešel k firmě Kaman. Zde se bezúspěšně snažil prosadit svůj sen. Poté přešel k Bell Helicopter a posléze ze stejných důvodů k Hughes Helicopters, kde se výrazně podílel na vývoji řady 500. Ani zdejší vedení ale jeho projekty nezaujaly. Rozhodl se proto začít pracovat samostatně a v roce 1973 si zaregistroval společnost Robinson Helicopter Company.

Za největší revoluci u R 66 můžeme považovat pohonnou jednotku. Výrobce zvolil turbohřídelový typ Rolls-Royce RR300, který vychází z osvědčeného a velmi rozšířeného modelu 250-C20. Celkem 167,8 kW je v porovnání s motorem předchozího Robinsonu R 44 o 16 kW méně.

.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 19.04.1915 se stalo...
19.04.1915
První let kanadského stíhacího stroje Avro Canada CF-100 Canuck.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »