Boeing 737-700

Výrobce letadla:
Boeing
Typ pohonu:
Proudový tryskový
Primární určení:
Pro střední tratě
Počet sedadel:
131-200
Délka letadla:
30-45m
Rozpětí křídel:
30-40m
Dolet:
do 8 000km
První let:
9.2.1997
Rozpětí křídel (m):
35,79
Délka letadla (m):
33,60
Počet míst:
149
Dolet (km):
6037

b737-700_titulní_smartwings.jpg

   Tabulky                                            Další info                                            Víte, že...?  

 


Základní charakteristiky:

Počet motorů Typ pohonu Šířka trupu Primární určení
1PístovýÚzký trupPrivátní
2 TurbovrtulovýStandardní Regionální
3Proudový tryskový ŠirokotrupéPro střední tratě
4JinýDvoupatrovéDálkové
Základní údaje:
Výrobce letadla: Boeing Company
Země: USA
Výrobce a typ motorů:2xCFM Internatinal CFM56-7B o tahu 89 kN
Datum prvního letu:9.2.1997 
Počet vyrobených letadel:1 266Stav k 8.2.2016, dosud ve výrobě
IATA kód (hlavní, alternativní):73G73W, 737
Rozměry a hmotnosti:
Rozpětí křídel:(m)35,79Verze s winglety (bez wingletů 34,32m)
Délka letadla:(m)33,60 
Výška (na zemi):(m)12,57 
Hmotnost prázdného letounu:(kg)37 585Typická, může se lišit dle konfigurace, vybavení a stáří letadla
Maximální vzletová hmotnost:(kg)70 080Nejvyšší certifikovaná, pro konkrétní letoun se může lišit
Provozní vlastnosti:
Maximální počet cestujících: 149Konfigurace s jedinou přepravní třídou a minimem bufetů, toalet apod.
Nejvyšší praktický dolet:(km)6 037Dolet s max. počtem cestujících v nejvýkonnější verzi HGW s winglety
Cestovní rychlost:(km/h)842 
Provozovatelé:
Největší provozovatelé (stav k 9.2.2016, v závorce počty letadel všech verzí B737-700):
Southwest Airlines (468), WestJet (59), United (40), GOL (35), China Southern (32), China Eastern (30), SAS (30), Air China (21)
Příklady provozovatelů létajících s tímto typem do/z České nebo Slovenské republiky či okolních zemí:
Travel Service/Smartwings, KLM, Transavia, dříve již zaniklá SkyEurope

 


Další informace:

Víte že...

Letouny Boeing 737 byly ve všech dosavadních generacích využívány i jako základ pro přestavbu na luxusní letadla pro privátní klientelu? Právě verze 737-700 je v této roli zatím nejpopulárnější, přestavba zahrnující salónní verzi interiéru dle individuálního přání zákazníka, zvětšenou zásobu paliva pro dolet až přes 10tis. km a další se označuje jako BBJ2 (Boeing Business Jet) a jeden takový letoun používá ke svým delším letům i nejbohatší Čech pan Petr Kellner.

Boeing 737-700 patří společně se sesterskými verzemi Boeing 737-600, Boeing 737-800 a Boeing 737-900 k aktuální generaci modelu B737, označované jako "Next Generation" (zkráceně NG). V konstrukci volně navazuje na předchozí (tzv. "klasickou") generaci, reprezentovanou verzemi Boeing 737-300, Boeing 737-400 a Boeing 737-500 a vyráběnou v letech 1984-2000, resp. na původní  typ B737 série 100/200, produkovaný v letech 1967-1987. Kromě částečné vizuální podoby  však má současná generace s nejstaršími verzemi B737 jen velmi málo společného,  letoun reprezentuje úroveň technologie přelomu tisíciletí včetně výrazného uplatnění moderních kompozitních materiálů a využití počítačových systémů pro usnadnění řízení letounu i jeho údržby.

"Sedmistovka" je přímým nástupcem Boeingu 737-300 z předchozí generace, s nímž má téměř stejnou délku trupu a shodnou kapacitu. Díky úspornějším motorům, zcela novému křídlu a řadě dalších vylepšení  však "třístovku" překonává ve všech směrech (výrazně vyšší dolet, nižší spotřeba, mírně vyšší cestovní rychlost a zlepšené charakteristiky při vzletu a přistání) a je naopak plně srovnatelná se svým hlavním konkurentem, letadlem Airbus A319.

B737-700 Tarom
B737-700 Tarom

Na rozdíl od předchozí generace, kde se středně velká "třístovka" ukázala pro letecké společnosti jako univerzální model, jehož podíl na vyrobených B737 klasické generace přesáhl 55% (byť důvodem byl i fakt, že verze -300 byla na trhu zhruba o 5 let déle než její větší a menší sestra), je "sedmistovka" zastoupena mezi B737NG jen zhruba 22% - mnohem více zákazníků dává navzdory vyšší pořizovací ceně a nepatrně vyšším provozním nákladům přednost větším verzím, zejména "osmistovce", která teprve naplno využívá výhod aerodynamicky velmi zdařilého křídla současné generace "sedm-tři-sedmiček". Neplatí to pro největšího amerického vnitrostátního dopravce Southwest Airlines, který je nejen prvním zákazníkem B737NG a stále celosvětově suverénně největším uživatelem B737 všech generací, ale u něhož právě verze B737-700 tvoří 2/3 jeho flotily, složené výhradně právě z Boeingů 737.

Od roku 2017 bude současná generace B737 ve výrobním programu Boeingu postupně nahrazena aktuálně vyvíjenou generací B737MAX, přičemž nástupce dnešní B737-700 pod označením B737 MAX 7 se stane nejmenším vyráběným Boeingem vůbec.

logo_fr_pod_clanky_sede.jpg

Název:
Výrobce letadla:
Typ pohonu:
Primární určení:
Počet sedadel:
Délka letadla:
Rozpětí křídel:
Dolet:
 
.

Exkurze Blaník:


Prodlouženo

FR 3/2019: Už máte?

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Exkurze s FR:

Databáze letišť 2019:


» Klasická dtb  » Kompl. dtb  » EN edition

Učebnice pilota 2019:

Aplikace VFR Comm.:


           Kapitola zdarma - test it! »

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Kalendárium:

Dne 25.05.1964 se stalo...
25.05.1964
První vzlet proudového letounu Ryan XV-5 Vertifan, amerického experimentálního stroje s vlastnostmi V/STOL.
zavřít

Představujeme:


                 » Letiště Plzeň-Letkov (LKPL) 

Předplatné:

..
12345

Knihy FR:

..
123

Inzerce: 

..
12345

Letecká videa FR:

Legendy čs. letectví:

Práce v letectví:

Inzerce

Reklama

Naši partneři:

..
12345